Nu börja jag tappa hoppet igen
Milton har fått snuva och sover jättedåligt. I förrgår så tog det honom 2 timmar att somna. Han låg och var arg och ledsem omvartannat. Till slut så somnar han och sov till 7 utan uppvak!

S
å då börja mina hjärnceller att jobba på att: Inatt får jag äntligen sova. MEN, de jobbade tyvärr utan anledning.
Mellan 7-24 så vaknade Milton 2-3 ggr, somnade dock om utan hjälp.
Klockan 00.30-02.30 så var det inget roligt. Det som känns konstigt är att när man till slut gå in till honom för att lägga honom tillrätta så "ta" inte detta. Utan han fortsätter att vara arg/ledsen omvartannat. Till slut så blir ju även jag arg på Milton, tycker verkligen att jag gör allt rätt. Sluta med att jag helt enkelt inte går in till honom, utan ramsa en pangramsa när han är tyst ger jag en bekräftelse och så håller jag väl på i 2 timmar. Till slut så somnar han
Jag är uppgiven och vet inte hur jag ska orka (mannen har inte haft tid å hjälpa till, bortrest mkt med jobbet) Tur man har sin syster som man kan sms:a till mitt i natten, Annars hade jag nog igår tagit upp Milton.
Så vad ska jag göra om natten blir likadan som ovan? Jag har höjt upp huvudgaveln, men tror att jag tar bort detta. Milton ligger oftast nere vid fotändan (Jag tittar alltid till Milton efter första insomningen + att han ligger där nere när jag väcker honom) Tror ni att alvedon skulle hjälpa honom i natt? Gör jag fel med mina ramsor? Säger ramsan när det är tyst, inte när han är arg. Är han arg så låter jag honom bara skrika (för det hjälper väl inte å ramsa ett argt barn?)
Är ju inne på min 3:dje vecka, nog tusan borde han ha sovit en natt igenom utan gnäll/skrik?? Tror det tot har varit 2-3 nätter som jag inte har behövt använda ramsan. Jag använder ramsan bara när jag hör att han verkligen ska skrika upp sig. Jag tycker verkligen att jag vänta tillräckligt länge.
Behöver uppmuntran, stöd och lite beäkräftelse på vad jag gör rätt eller fel på.

Petra