OM ej verktygen fungerar och hela ens kropp skriker att man vill ta upp honom? Försör man allt då eller?
Jag tog ikväll upp Teo och sjöng istället vyssan lull med han i min famn framför mig o han blev lugnad direkt. La ner honom o behövde ej ramsa eller vagna, han somnade direkt o har ej vaknat sedan dess.
ENl boken gjorde jag fel men iom att han var vaken när jag la ner honom undrar jag om det var ok ändå, han somnade ju själv trygg i sin vagn?
Vad gör man när han blir så ledsen att man vill ta upp honom
-
mamma Madde
Mamma till finaste Teodor 080711
Hej mamma Madde, välkommen.
Jag ser att du har en annan tråd gällande samma barn, om du har fler frågor så skriver du bara vidare i den så flyttar den upp och vi ser att du vill ha hjälp.
Jag svarar här ändå så kan vi klistra in din fråga sen.
Man ska alltid lyssna på sitt mamma hjärta
men om man vill kura sitt barn enligt SHN-kuren så ingår ju inte upplyft ur säng och skönsång
även om det är trevligt för stunden så är det ju ingen långsiktig lösning. Men man kan ju vilja ha det så och då är det ju OK såklart.
Jag tycker du ska läsa boken igen så att du vet vad du gör och framförallt varför. Ett otryggt barn behöver säkerhet inte tröst, som AW skriver på många ställen. Men som sagt du måste vara påläst och säker på att du förstår och skaffar den rätta attityden.
Du skulle också, om du behöver hjälp, behöva upplysa oss lite mer om hur ni har det, har du spikat ett schema? hur äter han och vad? osv.
Jag tror inte du har sabbat något för han är en liten skrutt.
Efter detta fortsätter vi i din gamla tråd.
Kram Kristina
Jag ser att du har en annan tråd gällande samma barn, om du har fler frågor så skriver du bara vidare i den så flyttar den upp och vi ser att du vill ha hjälp.
Jag svarar här ändå så kan vi klistra in din fråga sen.
Man ska alltid lyssna på sitt mamma hjärta
Jag tycker du ska läsa boken igen så att du vet vad du gör och framförallt varför. Ett otryggt barn behöver säkerhet inte tröst, som AW skriver på många ställen. Men som sagt du måste vara påläst och säker på att du förstår och skaffar den rätta attityden.
Du skulle också, om du behöver hjälp, behöva upplysa oss lite mer om hur ni har det, har du spikat ett schema? hur äter han och vad? osv.
Jag tror inte du har sabbat något för han är en liten skrutt.
Efter detta fortsätter vi i din gamla tråd.
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
mamma Madde
Tack för svar!
Vi har spikat följande schema:
19.20 Skattet
19.30 Gonatt
07.00 Godmorgon +blöjbyte
07.00 Amma
08.30 Sova 45min
10.00 Amma
11.15 Sova 1,5h
13.00 Smakportion+amma
14.45(15) Sova 1,5h
17.00 Gröt + därefter amma
19 Nattslurk
Jag började vaka to-fre o min man har tagit fre-lör samt lör-sön. VI startade som du säger lite innan att ha läst hela boken.
1a natten var ambitionen att ta bort vargatimmarna men behålla 1a amningen. Jag ammade 19 och sedan 23.42 och därefter vagnade o ramsade jag fram till godmorgon 06.50, var ganska många vagningar( 2.50, 3.20, 3.36, 3.40, 4.07, 4.14, 4.35 osv..).
Var ändå mycket nöjd på fre morgon o väldigt laddad o fortsätta o då även ta bort 23-24 amningen.
Fick sedan tyvärr mjölkstockning fre em-kväll så det var ett bakslag som gjorde att jag var tvungen att amma fre kväll 20.15 efter 19 amningen igen. Fick bort stockningen själv i badet vid 22-tiden. Vaknade sedan 05.37 efter en skön natts sömn o fick pumpa ut, Teo sov och min man hade vagnat o ramsat mindre än 1a natten men tyvärr ej skrivit upp så nogrant.
Den natten var också en bra natt.
3e natten lör-sön var dock sämre. Jag vaknade i rummet i andra sidan lgh vid 3.10 av att teo skrev häftigt o min man kämpade med ramsa, vagning, o buffning. VI hade tagit bort gröten samt smakportionen kvällen innan för att Teo skulle amma ordentligt pga min mjölkstockning och det tror jag gjorde att han var jättehungrig o otrösterlig. Tillslut fick min man ge utpumpad bröstmjölk(eftersom han höll i passet o vi ville vara någonsonär konsekventa)
Efter det somnade han men det blev några turer med ramsa o vagning ( 3.24, 3.28, 3.30, 3.41, 3.51, 4.08 ..)
Samma sak på morgonen, han jollrade o var svårsövd vid 06.30 så efter ett tag utnyttjade jag marginalkvarten o sa godmorgon.
I kväll råkade det blir så att han bajsade o vi var tvungna o byta blöja p kläder så gonattet blev senarelagd. Jag försökte ramsa istället för o vagna men tonen ökade o vagningen räckte ej.. det var då jag tog upp honom tillslut
Där har du vår historia
Teo sover på rygg o vi har ej tagit bort nappen. Vi kör alla andra delarna och hoppas det ska gå bra :=)
Vad säger du?
Kram
Vi har spikat följande schema:
19.20 Skattet
19.30 Gonatt
07.00 Godmorgon +blöjbyte
07.00 Amma
08.30 Sova 45min
10.00 Amma
11.15 Sova 1,5h
13.00 Smakportion+amma
14.45(15) Sova 1,5h
17.00 Gröt + därefter amma
19 Nattslurk
Jag började vaka to-fre o min man har tagit fre-lör samt lör-sön. VI startade som du säger lite innan att ha läst hela boken.
1a natten var ambitionen att ta bort vargatimmarna men behålla 1a amningen. Jag ammade 19 och sedan 23.42 och därefter vagnade o ramsade jag fram till godmorgon 06.50, var ganska många vagningar( 2.50, 3.20, 3.36, 3.40, 4.07, 4.14, 4.35 osv..).
Var ändå mycket nöjd på fre morgon o väldigt laddad o fortsätta o då även ta bort 23-24 amningen.
Fick sedan tyvärr mjölkstockning fre em-kväll så det var ett bakslag som gjorde att jag var tvungen att amma fre kväll 20.15 efter 19 amningen igen. Fick bort stockningen själv i badet vid 22-tiden. Vaknade sedan 05.37 efter en skön natts sömn o fick pumpa ut, Teo sov och min man hade vagnat o ramsat mindre än 1a natten men tyvärr ej skrivit upp så nogrant.
Den natten var också en bra natt.
3e natten lör-sön var dock sämre. Jag vaknade i rummet i andra sidan lgh vid 3.10 av att teo skrev häftigt o min man kämpade med ramsa, vagning, o buffning. VI hade tagit bort gröten samt smakportionen kvällen innan för att Teo skulle amma ordentligt pga min mjölkstockning och det tror jag gjorde att han var jättehungrig o otrösterlig. Tillslut fick min man ge utpumpad bröstmjölk(eftersom han höll i passet o vi ville vara någonsonär konsekventa)
Efter det somnade han men det blev några turer med ramsa o vagning ( 3.24, 3.28, 3.30, 3.41, 3.51, 4.08 ..)
Samma sak på morgonen, han jollrade o var svårsövd vid 06.30 så efter ett tag utnyttjade jag marginalkvarten o sa godmorgon.
I kväll råkade det blir så att han bajsade o vi var tvungna o byta blöja p kläder så gonattet blev senarelagd. Jag försökte ramsa istället för o vagna men tonen ökade o vagningen räckte ej.. det var då jag tog upp honom tillslut
Där har du vår historia
Vad säger du?
Kram
Mamma till finaste Teodor 080711
Vad bra
Tack
Nu är det sängdags
du hör från någon imorgon får vi hoppas
Såg att du svarat i din andra tråd också, :thumbsup: så nu avslutar vi denna.
Kristina
Nu är det sängdags
Såg att du svarat i din andra tråd också, :thumbsup: så nu avslutar vi denna.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet