Hejsan!
Länge sen jag skrev här nu...

Allt går väl bra tycker jag emellanåt. Läggningen är oförskämt enkel. Proceduren i rummet (natta dagen utanför, dra ner persienn och flygplan ner i säng, supersnabb solfjäder och ramsa) tar på sin höjd 2 minuter. Han bara ligger där. När vi gått ut så sätter han sig dock i princip alltid upp och snackar och leker. Han brukar även klaga lite också. Igår så grät han i ca 10 minuter innan han tystnade. Arg tror jag. Bekräftade när han tystnat för någon ramsa när han grät lyssnade han inte på. Vi lägger honom kl.19 och han somnar vanligtvis mellan 19.15-19.30. Är det ok?
Han sover också rätt oroligt än tycker jag. Tror att han drömmer. Vi hör honom varje natt minst 3 ggr. Då gråter han till men tystnar rätt omgående. Det tar mellan 5 sekunder och 5 minuter. Vi gör inget nu när vi hör honom utan avvaktar och agerar nästan aldrig eftersom han blir tyst så fort och det låter inte som att han är vaken riktigt heller. Ok eller ska vi göra på något annat sätt?
Han är ju rätt rörlig (både sätter och ställer sig upp!) och när han sover i vagnen så får man verkligen passa på honom. Det går inte att sela honom eftersom han sover på alla håll. Måste börja att lägga honom i sängen när vi är hemma på lurarna men måste samla ork och bättre kunskap till hur vi ska göra.
Men det jag egentligen undrar är om det kan vara så här, d.v.s. att han sover så oroligt och snurrar, sätter sig och stökar etc. så här "långt" efter kuren. Vi är konsekventa med rutiner och tider, inga krusiduller. Han verkar som sagt haft nattskräck (ligger och skriker för livet, kravlar med benen, slänger sig av och an men blundar och verkar inte vara vid medvetande) vid 5 tillfällen och jag vet inte om det är för att det händer så mycket för honom. Han är väldigt sugen på att börja stå och gå verkar det som men även innanden här perioden var han så här. Eller gör vi helt fel?!
Hjälp...