Nu är jag helt desperat. Kvällsläggning och morgon går över all förväntan. Ofast väcker jag henne när hon har sovit dryga 11 timmar, men dagslurarna - som vi har valt att etablera i vagnen - krånglar mer och mer för var dag. Vissa dagar sover hon inte alls och andra dagar måste vi gå med henne jättelänge innan hon somnar.
Vi skulle ha "flyttat" till vår nya sommarsuga i går. Efter råd från AW skulle vi där flytta över dagslurarna till sängen. Men nu har allt dragit ut på tiden och vi kommer nog först kunna åka dit på torsdag. En av anledningarna till att allt dra ut på tiden är att vi använder så mycket tid på att gå runt med henne på dagarna för att få henne att sova.
Min man "hatar detta progammet som nästan tar över all vår vakna tid" och jag har svårare och svårare att försvara att vi skall vänta med att flytta över henne tills vi är i sommarstugan. Å andra sidan ved jag att det var jättesvårt att lägga henne i sängen på dagen innan vi började kura. Ibland kämpade jag med henne lika länge där som jag nu gör genom att gå runt med henne. Men i vagnen är det sällan en kamp - hon vill bara inte sova. I sängen var det ett hysteriskt gråthelvete...
...vi har kurat i dryga två veckor...
Desperat för att få goda råd
Ulrika[/b]