Hej alla!
Här kommer en hälsning från en mamma som sovit gott i mer än två månader nu! Två nätter under den tid om gått sedan vi kurade Hanna har hon vaknat. (I efterhand har vi kunnat konstatera att det berott på att hon haft öroninflammation!) Inte ens vargtimmesproblem har vi haft. Fantastiskt! Förrän i går morse och i morse. Vi bor alldeles vid en stor farled i skärgården och två mornar i rad har det varit dimma. Då tutar fartygen i mistluren. Som bara den!! Ingen levande människa kan sova (med undantag för storebror faktiskt). Inte heller Hanna. I morse tutade den bara en stund. Men sedan var ju ungen vaken! Ramsade en omgång med en gång. Sedan var hon vaken nöjd i ca 20 min. Därefter skrek hon upp sig rejält. När jag kände att jag fått nog ramsade jag en gång till. Inte heller den ramsan tog utan hon var tokförbannad. Vad göra? Vill ju inte springa in och buffa (alldeles för mycket underhållning väl?) och inte heller stå och "underhållningsramsa". Misstänker att ramsan inte riktigt tar eftersom vi inte precis behövt odla den. Säger den en gång på kvällen, men aldrig annars ju (har en annan på dagarna när hon sover i vagnen). Ska hon få tokskrika tills "godmorgon" eller vad gör jag? Har läst om tipset att sätta på hög musik och slamra i huset, men jag vill ju ogärna väcka storebror, vilket jag alldeles säkert skulle göra då.
Kan dessutom tillägga att hon båda mornarna har bajsat. Skall jag låta henne ligga med det? Tidigare bytte jag blöja i sängen i sådana lägen, men nu när hon är så stor och sover i "botten" på spjälsängen så når jag ju inte ner.
Alla tips mottages tacksamt!
Tack för ett fantatiskt forum och till alla som är med och bidrar!
Kram Pea
Vad gör jag nu?
Hej.
Ramsa kortoch koncist som du gör. Den tar, annars skulle hon inte tystnat första gången.
Om du känner att det blir kris så gå in och buffa kort, kort för att visa att du menar allvar med ramsan.
Det räknars inte som underhållning, det räknas som kristilldelning.
Låt blöjan vara. Hon bajsar för att hon vaknar, men jag antar att det inte ärmånga timmar till godmorgon, så den kan vara kvar. Om du vill så smörj med fet salva på kvällen, så blir rumpan inte så röd.
/LO
Ramsa kortoch koncist som du gör. Den tar, annars skulle hon inte tystnat första gången.
Om du känner att det blir kris så gå in och buffa kort, kort för att visa att du menar allvar med ramsan.
Det räknars inte som underhållning, det räknas som kristilldelning.
Låt blöjan vara. Hon bajsar för att hon vaknar, men jag antar att det inte ärmånga timmar till godmorgon, så den kan vara kvar. Om du vill så smörj med fet salva på kvällen, så blir rumpan inte så röd.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum