God morgonsömn men ledsen vid läggningar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

God morgonsömn men ledsen vid läggningar

Inlägg av JH »

En liten fråga....

Vi har just ändrat Elsas sovtider. Flyttat fram långluren på fm samt kortat em luren till 20 min. Det funkar toppen och äntligen sover hon som hon ska på morgonen, vilket hon inte gjort på länge. :thumbsup:

MEN :roll: hon har börjat gallskrika vid läggningarna, framförallt på dagarna. Hon har annars somnat utan ett pip hur länge som helst nu. Igår när hon skulle sova i vagnen var jag t om tvungen att vagna henne lite för att hon var helt i upplösningstillsstånd. (Hon har sovit i vagnen på balkongen i flera månader och det har funkat super).

Egentligen har jag väl ingen direkt fråga.... Jag vet ju vad jag ska göra, men ville bara höra om någon känner igen det här...
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ingen fara :D Se "HJÄLP, jag har glömt hur man gör" ovan, där Mammut Maria har den smickrande vänligheten att citera mig ur ett annat svar :lol:

Intet nytt under solen :shock: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
JH

Inlägg av JH »

Tack, tack! :D

Jag och min man beslutade oss för att sluta låta Elsa sova i vagnen på dagen. Tillbaks till sängen (där hon inte sovit på dagen sedan i vintras....). Det var protester och frågor i 5 minuter, sedan somnade hon och sov i över 1,5 timme! :D

Några frågor kom även på kvällen, men vi lät henne vara och då somnade hon efter ett par minuter.

Jag visste ju att det bara var att köra på och att svara på frågorna med beslutsamhet och säkerhet, men ändå var det skönt att höra att detta inte är ovanligt. :twisted: :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"