Lyssnar fortfarande inte på ramsan efter 4 dygn

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
AnnaXX

Lyssnar fortfarande inte på ramsan efter 4 dygn

Inlägg av AnnaXX »

Hej igen, startade om kuren i måndags och bebis (5 mån) lyssnar fortfarande inte på ramsan - skriker upp sig - även till påminnelse och bekräftelse. Somnar av sig själv till natten, har vaknat upp ett par gånger men oftast sovit som hon ska, de gånger hon vaknat har jag ramsat och hon har somnat om efter en stund men jag upplever att det har inget med ramsan att göra. Dagtid har hon nu flera gånger somnat direkt jag lägger henne men blir förbannad när jag ramsar och skriker upp sig. Jag tror hon vet vad som gäller, hon skriker inte för att hon är ledsen eller undrar, bara ilsken som ett litet bi..

Har ju förstått att ramsning inte funkar när de är arga - bara låta ligga och svära av sig - (har ändå använt den för jag vill hon ska lära sig men lika ofta avstått eftersom hon bara varit arg. Men hur ska jag få henne att någonsin lyssna på ramsan om jag inte utövar den? Skulle ju ändå vilja få det verktyget att funka för att förekomma sömnstrul framöver) - vad jag undrar nu är; ska jag helt konsekvent nu inte använda ramsan när hon argskriker, låta henne lugna sig själv och bara köra en kort, tyst ramsa med inbakad bekräftelse strax innan hon somnar? Snälla hjälp..
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej!

Det är mycket lättare för oss som hjälper till om allt finns samlat i en tråd. Så jag kopierar över den här till din gamla så är den här avslutad.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
AnnaXX

Inlägg av AnnaXX »

Jag tänker såhär, eftersom jag inte kört vagning/buffning vid minsta pip första natten/nätterna, med påföljande ramsa, eftersom hon knappt gett något pip ifrån sig, så har hon inte haft möjlighet att lära sig koppla ihop ramsan med sömn, vilket hon ju kopplar ihop vagning och buffning med..
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Kopierr över din fråga till din gamla tråd. Nu är den här avslutat på riktigt. :lol: :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"