En son med hörselskada. Hur kura????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamma Myran

En son med hörselskada. Hur kura????

Inlägg av Mamma Myran »

Min son som fyller ett, på måndag faktiskt :D har en måttlig hörselskada, vilket gör att han har hörapparat på dagarna. Han kan bara höra att man Pratar i ett tyst rum och inte ens då vet man om han hör VAD vi säger. Nu min fråga jag har börjat SHN kura honom men om jag stänger ute ljuset så får han panik, Ja han blöder till och med näsblod :cry: . Detta är enligt vad jag förstår inte så konstgt eftersom han då blir Helt inlåst i en låda. Han har inget att försvara sej med.
Dessutom fungerar ju inte ramsandet eftersom han inte hör :? .
Ska jag skaffa tassar till sängen så jag kan vjyssa honom i den. Jag är nämligen väldigt tacksam över att han sover i egen säng på natten så jag vill inte blanda in vagnen på natten.
Som det är nu så vaknar han nu i natt t ex. 21:30, 23:00, 00,30,02.00,05,00 Det funkar inte han är jämt övertrött. jag ammar inte.
Kan någon hjälpa mej???
Mamma Myran Med 2 s?ner -02 och-04.
Beh?ver hj?lp och r
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej :D

Det finns en tidigare tråd i ämnet, kanske kan vara till hjälp?

http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopi ... ight=d%F6v

:D
Mamma Myran

Inlägg av Mamma Myran »

father of a son skrev:Hej :D

Det finns en tidigare tråd i ämnet, kanske kan vara till hjälp?

http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopi ... ight=d%F6v

:D

Tack för tipset.
När jag såg följd frågan så vill jag säga att han är sövd och konstaterat hörselskadad. Man har stt elektroder på hjärnan och gjort en mikroskopisk undersökning av öronen.
problemet kvarstår han blir galen om man stänger ute honom. På 3 sekunder så hade han slutat andas för han var så upprörd sen kom näsblodet.
Mamma Myran Med 2 s?ner -02 och-04.
Beh?ver hj?lp och r
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Är det skillnad om det är ljust i rummet? I så fall kan ni hjälpa honom till ro i ett lite ljusare rum.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"