Hej!
Bra jobbat hittills :thumbsup: Men inte misströsta för ett litet bakslag [-X Håll målet för ögonen och behåll din attityd av självklarhet!
Både babysimmet och snuvan är möjliga orsaker till den oroliga natten. Det kan vara intressant att spekulera i, men egentligen är det inte så viktigt. Ni kommer att få vara med om det här MÅNGA gånger genom Isaks (vackert namn, förresten!) sovliv. Man funderar på varför, men i slutändan handlar det ändå om att behålla lugnet och tryggheten och använda verktygen så att han får betryggande svar.
Solfjädrat min ryggsovare men bara lite försiktigt och gått ut med ramsan men då skrek han bara ännu mer.
Jag har inte läst hela tråden så jag undrar varför han sover på rygg. Om man går in i rummet och inte riktigt vet hur man ska göra är det lätt hänt att man överför sin osäkerhet på barnet och börjar ställa frågor istället för att ge svar. "Är det här skönt? Nähä. Det här då?", typ. Jag vet inte hur jag ska råda här. Musik? Husljud? Vagning? Bara ramsa? Någon annan som har tips?
Jag vet verkligen inte. Hur ska jag göra inatt? Köra från kurdag 1, jag vet inte om jag har ork var uppe hela natten.
Varför överväger du att backa? Bakslag är vanligt. Försök att se dem som något positivt eftersom du lär dig saker och lär känna ditt barn lite bättre. Innan ikväll ska du nog, med hjälp av oss här på forumet, ha finulat ut en strategi som känns hållbar!
Alla våra barn har babysimmat och det är väldigt roligt MEN ansträngande. Sömnen blev i perioder påverkad, men vi tyckte att fördelarna övervägde.
Mina tips för idag:
Försök att hålla schemat trots att han är trött. Ni kan lägga honom upp till en halvtimme tidigare i kväll om han inte orkar.
Skratta och busa och gå ut i friska luften.
ÄT! Mat, mera mat och mycket mat
Vad tycks
Kram Lua.