12,5 tim natt, går det?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mindy

12,5 tim natt, går det?

Inlägg av Mindy »

Jag börjar bli less på våra problem med att sonen vaknar efter 35 minuter EXAKT. :evil: Igår somnade han om av sig självt (ett tillrättaläggande bara för han hade kilat fast sig i spjälorna) men idag blev det ingen omsomning så halva luren (1,5 tim) gick åt pipsvängen. :( Kände att jag höll på att fastna i buffande (han skrek och var jätteledsen). Numera sover han i spjälsängen.

Kan man ha 12,5 tim natt? Han sover ju det ibland när vi lägger honom tidigare på kvällen om han är trött och är inte särskilt hungrig ändå. Funderar i de banorna....för nu har det här hållit på länge och jag verkar inte kapabel att lösa situationen :?
Då skulle vi i så fall ha en (erbjuda :roll: ) 45-minutare på fm och en på em och sedan 12,5 tim natt i stället.
Återstår förstås att se om han pallar med det, men idag verkar det som så i alla fall. Är det dumt på något sätt?
Jag kan bara se en nackdel och det är väl om man någon gång skulle behöva lägga tidigare på kvällen, då kanske det blir snål marginal.

Tacksam för reflektioner! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Allting går, utom trähästar och nyfödda barn :lol:

Du tänker rätt :D och du tänker bra :D och det är bara att köra på :lol: Den där marginalhalvtimmen på kvällen kan du visst ha i bakhuvudet likafullt, även om jag betvivlar att den kommer att behövas.

Det finns gott om små barn som sover både 12,5 och 13 timmar. Liksom det finns vuxna som klämmer 10. Om de får :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"