Har precis hittat till denna sida och hoppas kunna få några svar från erfarna användare av kuren. Eller fler funderingar från någon ny? Har inte bestömt mig än om vi ska prova kuren, behöver veta lite mer om den först och förstå vad den innebär innan vi kan komma till ett beslut.
Har en dotter som snart blir 9 månader som sov som böst om nätterna när hon var mellan 2,5 och 4 månader. Sov då i princip hela natten fram till morgonamning vid ca 06. Sedan började hon vakna mer och mer och under sommaren vaknade hon allt oftare och jag ammade henne och hon somnade då om direkt. Åt inte alltid utan snuttade mest. Slutade för ca 2 månader sedan med nattamning, vilket gick ganska bra men hon vaknar fortfarande till flera gånger (i natt kändes det som om hon vaknade varje halvtimma) och somnar oftast om när hon får nappen och "bekräftelse", hålla hand en stund eller några lätta buffningar i rumpan. Men ibland är hon vaken och svårsövd vid 3-4 tiden. Vid 5 när hon vaknar "ger" jag upp då hon är mer skrikig i sina skrik och hon får amma lite och somnar sover och äter lite nu och då till klockan 7.30 då hon vaknar för dagen. Vi lägger henne mellan 19.30 och 20.00 på kvällen och hon somnar oftast ganska bra.
Nu till frågorna.
- kan vi börja med metoden när vår dotter snart är 9 månader?
- står att nappen måste bort. måste den alltid det? det är ju när hon får den hon somnar om igen på natten.
- sover bra en gång om dagen efter lunch ca 2,5 timme (somnar 11.30). de dar hon inte gör det sover hon ca 1 timme x2 om dagen. Måste man verkligen lägga in fler sovstunder?
- äter middag 16. och kvällsgröt någon gång mellan 19 och 19.30. ammar henne mellan middag och gröt också. Är det för långt mellan middag och gröt. Kan tillägga att hon äter bra portioner och är bra på att äta.
Blev långt det där med flera frågor