1 kurdagen-lite frågor..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kerstin

1 kurdagen-lite frågor..

Inlägg av kerstin »

Hejsan alla!! "Nyfödd shn-kurare här!!"

Har pluggat shn-boken nu o startat kuren på min lilla sessa som är 6v.
Har lite frågor...

Nu sover hon i sin vagn både natt som dag, när kan jag börja lägga henne i sin säng? Vänta ett par dagar efter att allt satt sig m kuren eller...

TACK på förhand!!!
Senast redigerad av kerstin den ons 18 jan 2006, 17:22, redigerad totalt 1 gånger.
kokos

Inlägg av kokos »

Hej på dig och välkommen hit!
I verktygslådan som finns här på forumet står det att ” Barn under tre och en halv månad/fyra månader kan ”bekräftelseramsas” mer eller mindre sovande. Mycket små barn, under tre månader, söker bara ansiktet till rösten, blir förvirrade och ska inte ramsas!”

I Barnaboken rekommenderar Anna vagning för riktigt små barn. Vår son var 5 månader när vi genomförde kuren och vi vagnade honom då och hade honom i vagn i nästan en månad innan vi flyttade över honom till spjälsängen. Vi ville att sömnen skulle sitta ordentligt innan vi gjorde en förändring. Så kör kuren + uppföljningsveckan åtminstone innan ni flyttar henne till spjälsängen. När ni gör det får ni ju byta verktyg eftersom ni då inte längre kan vagna, och då är nog buffning lämpligast.

Läs också om Marie och Samuel, jag tror han är 6 veckor lille Samuel när de börjar kuren och där finns massor av tips: http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=334

Lycka till! :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"