Kristilldelning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
vanna

Kristilldelning?

Inlägg av vanna »

Vad har ni andra skaffat er för kristilldelning när barnen blivit lite större? Eller fortsätter ni helt enkelt att buffa? Min lille är tio månader alldeles strax och hans nyvunna kroppskrafter i kombination med min reumatism gör att det inte alls funkar när det är jag som buffar honom. Ramsan är ju alldeles nog så gott som alltid- men det är skönt att ha något annat att ta till när det hela någon gång vänds upp och ned.

vanna
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tillrättaläggande eventuellt följd av solfjädern brukar vara det som känns mest rätt och riktigt som kristilldelning i den åldern och i livet efter kuren. Annars klarar man det mesta med ramsan :D !
kokos

Inlägg av kokos »

Det bästa verktyget för oss är ramsan (eventuellt kombinerat med hög Mozart, om det är på morgonkvisten).

Vi går in vid riktig kris, då är det ofta sån kris att man måste kolla läget och se så att inte nåt är fel, typ feber, nån hemsk hemsk dröm. Kristilldelningen är tillrättaläggande och så buffar vi lite kort för att varva ner killen. Sen ut med ramsan.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"