Nils 6 mån kur dag 3

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
yxbudalen

Nils 6 mån kur dag 3

Inlägg av yxbudalen »

Hej , har börjat kura. är inne på ikväll tredje natten. Vår son är snart 6 mån. när han skall somna har gått bra bara ngn buffning + ramsa. Även tidigare nätter, då han sovit till 06.00. Men inatt vakna han först kl. 04.22 men då somnade han efter en buffning + ramsa. Sedan vaknade han kl. 05.30 och jag buffade och ramsade i 60 min. Han blev inte lugn. Vi gjorde då morgon och tände lampan. Blev det fel då?
cissii

Inlägg av cissii »

Hej och Välkommen hit! :D

Jag skulle behöva lite mer info för att kunna ge ett bra svar.
Vad har ni för schema, lurar, mat och nattid?
Ni har klarat av natt och dag 2, och ska nu gå vidare till natt 3, har jag förstått rätt?

Rätt eller fel att göra morgon. Det är svårt att svara på, allt beror ju på HUR han skrek och vad ni gjorde under tiden. Hur mycket uppvak har ni haft under dom två första nätterna? Har ni haft tillfälle att buffa och ramsa då, eller har han bara sovit?

Mvh Cecilia
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
yxbudalen

Nils fortsättning

Inlägg av yxbudalen »

Hej, Nils sover 4 timmar på dagen, ca1 timme fm 2,5 tim mitt på dagen och ca 45 min på em. Han äter mjölkersättning, ganska stora smakportioner, ammar och gröt. Det är tänkt att han skall sova kl. 20.00 till 0700. Har nyss lagt honom nu. Jag fick buffra honom ca 8-9 min för att lugna honom och sen ramsa jag ut. Nu sover han.

Nils skrek en hel del i morse och det var inte argskrik han började bli nästintill förtvivlad och tårarna hade kommit. De två följande mornarna har han sovit till 5 resp 6.
kiki

Re: Nils fortsättning

Inlägg av kiki »

yxbudalen skrev: Nils skrek en hel del i morse och det var inte argskrik han började bli nästintill förtvivlad och tårarna hade kommit. De två följande mornarna har han sovit till 5 resp 6.
Hej yxbudalen, välkommen

Några minuters buffning måste väl betraktas som ok.

Som Cissii skrev så beror det ju på hur ni agerar på morgonen, beskriv hur ni gör. Ju mer du kan beskriva för oss hur det går till och hur era dagar ser ut ju bättre hjälp kommer du att få. Så orera :lol: på lite. Berätta vad gör ni på dagarna, hur gör ni? osv.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
cissii

Inlägg av cissii »

Osså jag igen då..... :roll: :D
Hur mycket uppvak har ni haft under dom två första nätterna? Har ni haft tillfälle att buffa och ramsa då, eller har han bara sovit?
Puffar lite extra för den här frågan. Det är viktigt att veta hur långt ni har kommit i kurandet. Även ifall ni är på natt 3 rent praktiskt.
Världens Bästa Barn
yxbudalen

Inlägg av yxbudalen »

Hej de två tidigare kvällarna har han bara behövt buffring en gång, första natten kl. 00 sen har han sovit fram till kl 6 båda nätterna. Inatt onsdag sov han fram till 05.40 sen låg han i sängen och pratade och somnade om igen 06.20. Då buffrade jag inget. Dagarna fungerar jättebra, han sover mellan 40-55 min på fm sedan 2,5 timme på dagen och 30 min på em. Maten fungerar jättebra. Han har nyss somnat nu jag buffrade först i 4 min sen var jag in kort en gång och buffrade. Sen har jag bara ramsat in och ut.

Nils sover alla sina stunder ute i vagn.
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag tycker det låter som att det går jättebra för er. Han verkar ju redan sova fint! Vad jag funderar på är ramsan. Har ni såhär långt fått den att funkar? Dvs har Nils lyssnat och tystnat på ramsan.
När barnet sover så här mycket, så får man inte lika många chanser att jobba in ramsan oftast.
Världens Bästa Barn
yxbudalen

Inlägg av yxbudalen »

Hej igen, ja jag tycker han lyssnar för när jag bara varit in och ramsat har han han lugnat sig lite och ibland tystnat eller fortsatt att prata med sig själv en stund och sen blivit tyst.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Först och främst välkommen hit :heart: :D

En fråga bara. Kan ha missuppfattat det du skriver men går du in och ramsar? Ramsan ska ges utanför dörren. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
yxbudalen

Inlägg av yxbudalen »

Hej ja jag menar att jag ger första ramsan med lite öppen dörr sen säger jag resten utanför även påminnelse ramsan.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

:thumbsup: :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"