lala och 3 månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
kiki

Re: hej

Inlägg av kiki »

lala skrev:tusen tack kiki ska prova detta ikväll men hur ska jag börja ikväll? kram

Brukar han sova 8 timmar utan mat?

isåfall skulle jag lägga ikväll, kl 20 efter att ha övertygat mig om att magen är mer än full, PROPPfull så skulle jag ställa klockan på 4 och då gå upp och väcka för nattmålet i mörker, snabbt blöjbyte påfyllning sen sova gott igen.

Kristina
ps. ska magen vara full kl 20 får du börja redan nu :!: Mat mat mera mat.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Hej lala!

Jag rekommenderar att du väcker en bestämd tid imorgonbitti och sedan försöka följa SM hela dagen. Precis som kiki skriver behöver han äta 4 rejäla mål under dagen och en påfyllning innan natten. Jag tror att ni skulle vara mycket hjälpta av att tidigarelägga morgonen och ist ha ett SM-mål och sedan ett sovpass. Vad tycker du om schemat kiki föreslog? A o O vad gäller ett schema är att det täcker juvelens behov och det måste även passa in i er vardag. Fundera och återkom så hjälper jag dig gärna vidare :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lala

Hej

Inlägg av lala »

han sov innan 01 vaknade 8-9 tiden 7 timmar nästan ! Ska jag börja amma honom från nu ofta fram till 20:00 ? heheh spännande! ska bada honom 7 o få honom sova 20. tack tack t :!: ack !!! :D :D
Sidan finns inte !
lala

Inlägg av lala »

Påfyllning menas med att ? jag ska amma han igen eller? hehe men jag tyckte kikis inde va jätte bra skulle vilja följa den !
Sidan finns inte !
Elle

Inlägg av Elle »

Påfyllning menas med att du bjuder samma bröst som du började med för att se om det går ner några droppar till. Sedan pausar du från matandet och fortsätter SM-målet precis som kiki beskrev.

Det tar ca 3 dagar att införa ett schema och då får man räkna med lite arbete. Dvs hålla juvelen vaken med alla trix om det behövs, sedan hålla klockan och lägga/väcka enligt schemat. Sedan tar det ung en vecka innan det är stabilt. Ta det lugnt under denna tid som du inför schemat och anpassa ex BVC-tider efter schemat.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lala

Ella o kiki

Inlägg av lala »

det funkade bra jag ammade honom i 30 min och sen somnade han vid 15:46 sov bara 1 timme nu e han vaken hoppas de e bra början ! :D
Sidan finns inte !
kiki

Inlägg av kiki »

lala skrev:Min son kan dricka bröst mjölk men envis e han han tar bröstet sen släpper han man vet inte varför nån med erfarenhet
inklipp från annan tråd.

Social delaktighet
lala

jaha

Inlägg av lala »

oj visste inte de ber om ursäkt! jag e lite orolig eftersom de e mitt första barn och jag e ung mamma också !
Sidan finns inte !
kiki

Inlägg av kiki »

Det är helt ok :wink:

Vi finns här för att hjälpa. Nu är jag ingen amningsexpert, mina ungar har fått tillägg, men jag hör att det är vanligt att de släpper taget. Ibland får man hitta sätt att truga i maten.

Snart kommer Elle eller TorsMamma som kan det här bättre.

Hej så länge.

Social delaktighet
lala

hej

Inlägg av lala »

hur gör jag om han vaknar nu eller senare? ska jag amma honom? eller tacksam för svar
Sidan finns inte !
kiki

Inlägg av kiki »

lala, jag tycker du ska göra som du brukar inatt och bestämma en tid när du väcker imorgon sen kör du enligt standardmodellen i morgon, som Elle har föreslagit.

Vi kan inte veta hur du ska göra i varje specifik fråga, vi kan vägleda dig i standardmodellen och hjälpa dig med ett schema men besluten och arbetet måste du göra själv.

Kramar Kristina

Social delaktighet
lala

ber

Inlägg av lala »

ber om ursäkt för att jag ställer så många frågor bara orolig mamma! ha en bra kväll
Sidan finns inte !
kiki

Inlägg av kiki »

Läste du kompendiet?

Där finns många av svaren, du behöver vara påläst om du ska göra en förändring i ditt liv.

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Hej lala, hur har det gått med standardmodellen idag?

Börjar det ta form? tänk på att det är en process, läs kompendiet igen och igen. Förvänta dig inte omedelbara underverk utan se det som ett verktyg,

1 mål =
Mat bröst 1, rap, påfyllning bröst 1
umgänge, blöjbyte m.m.
Mat bröst 2, rap, påfyllning bröst 2
Detta tar 1,5-2 timmar, du kan få jobba på att hålla vaken i mellan brösten, då får man kämpa lite :lol: visa saker, titta ut genom fönstret, kolla i diskmaskinen :lol: osv.
sen sova

Hoppas du är med.

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"