Hjälp! Åka 100 mil o har precis börjat...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mystim

Hjälp! Åka 100 mil o har precis börjat...

Inlägg av Mystim »

Vi började med kuren för 4 dygn sen och om 10 dagar ska vi bila jättelångt, 100 mil...50 mil per dag..hur ska jag kunna hålla mig till kuren? Han kommer ju säkert sova mer än de 2 lurar vi har på schemat?

Där vi ska sova finns ju bara ett rum för mig, pappa o storebror...hur ska vi kunna ha mörkt osv...

Är så rädd :shock: att förstöra det otroliga vi har byggt upp nu när allt funkar så himla bra!!
:D
:D
Stolt mamma till mina underbara barn Gabriel och Tim och gift med v?rldens mysigaste Mattias!
Emmy

Inlägg av Emmy »

Du skriver inte hur gamla dina barn är och hur långa dagslurarna är, men går det möjligen att lägga så mycket som möjligt av sovtiden i bilen och göra pauser när barnet börjar bli trött. Det är kanske lättare att hålla lillkillen vaken när bilen inte rullar. Försök dagarna innan resan att vara hemma mycket och sätta schemat.
Lycka till på semestern!

Emmy. mamma till Lowe 4 ½ månad.
mammajenny

Inlägg av mammajenny »

Hej :D

Vill bara tipsa: vi åkte 50 mil i sträck för några veckor sen, och det lyckades genom att vi åkte på kvällen och natten. Hade en vanlig, lite extra rolig, dag, sen nattningsrutin, nattslurk och direkt ut i bilen och körde! Sonen, som iofs är färdigkurad för längesen, sov jättefint i stort sett hela tiden, somnade om med ramsa en gång. Sista timmen var han halvvaken och gnällig men det var ju ingenting mot vad det skulle bli på dagen gissar jag... :wink:

På natten vet man ju att de är sömniga och det är liksom mörklagt av sig själv... :lol:

När ni väl kommer på plats kan det kanske bli lite körigt i den nya miljön men det är bara att coolt fortsätta kurandet eftersom ju allting är i sin ordning 8) :D
Packa bra med mörkläggningshjälpmedel - mörka lakan, tejp etc, samt fixa ngt att skärma av till hans säng - vädringsställning, tvättlina eller nåt att hänga ett stort tyg över.

Lycka till! :D
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, mammajenny :D

Planera. Det är bara att planera. Noga, noga :!:

Det som ska hållas till varje pris är tiderna. Resten får man ordna efter det.
Och det går :!: Men inte av sig självt.

Planera :D

Och pris och beröm för ett fantastiskt jobb :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"