9:de kurdagen. Nu börjar kuren äntligen ta ordentligt! Lilla älsklingen log för första gången när hon la huvudet på kudden i kväll. Vilken lycka. Gnällde/grät dock lite mitt i ramsandet, men slutatde lika fort som hon börjat. Och sen BARA trevliga ljud
Vargtimman har vi heller inte riktigt problem med mera - mörkläggning, 30 min. tidigare natt samt ett par dagar med lite musik i matrummet, när hon lugnat sig med ramsan på morgonen, gjorde susen. Vaknar forfarande lite för tidigt, men lägger sig ner och somnar om på ramsan!!!
Dagslurarna strular dock fortfarande. Därav frågan: När kan man anse att sömnen sitter
På tisdag skall vi åka iväg i bil tidigt på morgonen och vi kommer först hem onsdag kväll. Dvs. lurar, natt och morgon "ute".
Dagslurarna är etablerade i vagnen och därför gör vi en paus och går en promenad med henne när hon skall sova, på ditresan. (På hemresan skall hon sova natt i bilen.) Men när och var törs jag satsa på att börja lägga över henne i sängen på dagen
När vi kommer hem onsdag har vi fyra dar hemma och sen 14 dagar i vår helt nya sommarstuga.
Hon är ju så nykurad och som sagt så har hon de senaste dagarna varit svårsomnad på dan - i snitt har det krävt en timmas promenad innan hon somnar...
Nån som har erfarenhet och goda råd till hur vi kommer vidare härifrån? Vill ju helst inte röra till alltihop så vi skall börja från början
Godnatt från en pigg och glad mamma