hej!
tack krisse! vilket fint svar.

känns bra att vata att man inte är själv.

angående att bryta mönstret som AW skriver om i barnaboken så undrar jag om detta görs på ett par gånger och sen är barnent nöjt efter det. det var så jag trodde att det var. men det kanske är så att har man ett barn med stark överlevnadsångest så får man använda sig av denna metod under hela spädbarnstiden?
jovisst, jag ska på workshopen på torsdag. känns verkligen som den ligger helt rätt i tiden nu när jag precis ska försöka komma in i SM-tänkandet.
inatt har jag funderat lite. hon äter på 15 minuter, liggandes bredvid mig i sängen. rapad och mätt. men vaknar. ligger och stirrar med sina fantastiska trollögon. allt frid och fröjd. men så börjar hon smågråta. försöker med bröstet igen och hon blir då hysterisk- även om jag inte försöker med bröstet blir hon hysterisk. skriker upp sig och jag försöker lugna. lägger henne på mig, byter bröst, trugar, pratar försöker lugna, rapar, buffa ja allt. längsta perioden inatt var mellan 03 och 04.30. då hon till slut somnar helt utmattad.
imorse när hon åter igen blev så där ångestriven kl 06.30 hade jag bara lust att lägga henne i sängen och gå ut. så får du skrika dig till sömns tänkte jag. men det gjorde jag inte utan gick upp och försökte lugna henne gåendes istället.
hmm... slutsats:
kanske är det så att hon vaknar på natten- av sig självt- alltså slår upp ögonen efter hon är mätt pga att vi just ligger ner. plant underlag. på dagarna somnar hon ju alltid i min famn efter målen och jag får kämpa med att få liv i henne. och då blir hon ledsen och arg. så har vi en skrikperiod där med.
jag ska inatt testa att gå upp till fåtöljen och amma henne sittandes. kanske blir det bättre så.
kram kram!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -