Hej!
I samband med att vi kurade vår dotter (nu 6 månader) för en månad sen lämnade vi bort nappen. Allt fungerar annars riktigt bra men nu har lilla damen fått som ovana att suga på sin tumme, både när hon är vaken och sover. Tummen har blivit alldeles röd. Hur ska vi göra nu? Återinföra napp eller finns andra tips?
Tacksam för svar! //Annika
Tumme/napp?
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej, AW skiver i BB att ett så här litet barn skall ALLTID ha något i händerna. Så sätt saker i händerna på henne, då kan hon inte suga på tummen dagtid. Vad hon gör när hon sover är upp till henne, det kan inte du styra.
Smörj tummen med olivolja så är det ofarligt att suga på den.
Men främst, se till att händerna är upptagna på annat håll. På mage måste man ju ha händerna till att åla och krypa med.
Smörj tummen med olivolja så är det ofarligt att suga på den.
Men främst, se till att händerna är upptagna på annat håll. På mage måste man ju ha händerna till att åla och krypa med.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Hej och tack för snabbt svar! Vi har försökt att se till att hon alltid har nåt i händerna men på nåt sätt är tummarna så intressanta nu för tillfället. Men det är nog nattsugandet som gör tummarna röda. Vi hör ända till vårt rum hur det frenetiskt sugs och sugs på tummen med jämna mellanrum.
Jag är så emot att börja använda napp på nytt eftersom hon sov så dåligt förr med nappen i munnen. Så fort hon spottade ut den vaknade hon och satte jag inte in den i munnen så blev det skrik. Det är så skönt nu att veta att nappen inte stör hennes sömn.
Får testa med olivolja nu till först! // Annika
Jag är så emot att börja använda napp på nytt eftersom hon sov så dåligt förr med nappen i munnen. Så fort hon spottade ut den vaknade hon och satte jag inte in den i munnen så blev det skrik. Det är så skönt nu att veta att nappen inte stör hennes sömn.
Får testa med olivolja nu till först! // Annika
Linnéa 140508
-
ilindstrom