Hej hopp!
Vill bara meddela att saker och ting börjar falla på plats. Det känns otroligt skönt. Det är så kul att titta på vår lilla flicka (6,5 mån) som redan står på alla fyra och gungar

Jag har några små funderingar.

Hur går man tillväga med en nöjd flicka på morgonen som vaknar ca. 30 - 60 min för tidigt. Hon "klarar oftast att ligga nöjd tills att marginalkvarten kommer och jag går in och tar upp henne. Hon är go och glad men blir ju trött och grinig en bra stund innan läggdags(första luren). Är det dax att ta tag i hennes tidiga mornar och få till ett omsomnande

På dagen sover hon inomhus i vagnen. Läggningarna går bättre men hon ska skrika och fråga en liten stund varje gång. Hur går jag vidare

Vi har provar att backa men då kändes det som om vi la över ansvaret på henne. Sen läser jag ibland att man ska backa men sen ser man något av Annas inlägg och där skriver hon klart och tydligt att barnen inte ska ligga och skrika utan att det är föräldrarna som ska kunna lugna. Vi har nu försökt att ramsa bestämt så fort hon skriker lite mer och sedan göra ljud. Detta verkar fungera bättre. Ibland får vi dock ta till vagning. Vad frågar hon fortfarande om
Oj vad långt det blev men hoppas att någon vill svara
Anni