Två tröttisar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
LindaK

Två tröttisar

Inlägg av LindaK »

Hej! Kommer ofta in på detta forumet och skall börja läsa Annas böcker. Min dotter är 9 månader och har alltid vaknat på nätterna för amning. Dock ätit snabbt och somnat om. För någon månad sedan så åt hon 1-2 ggr per natt. Nu har hon dock börjat vakna 2-5 ggr per natt för att äta. Säkert en kombination av tänder, motorisk utveckling och separationsångest. Jag lägger henne i eget rum och hon somnar bra. Jag hade även önskat att hon åt lite bättre på dagarna. Har en tanke om att hon kanske äter sig ganska mätt på nätterna? Hon är annars pigg och glad. Sover 2-3 ggr på dagarna, ca 3, 5 timar. Hon somnar ca 19.00 och brukar vakna vid 6-7. När jag nekar henne bröstet på natten så blir hon väldigt arg/ledsen och kan gråta i en timme. Nu har jag låtit bli att amma första gången hon vaknar och sedan ammat resten av gångerna. På BVC säger dom att hon inte behöver äta på nätterna och det är ju naturligtvis riktigt. Det är dock så svårt när hon vaknar och blir så ledsen när jag nekar henne. Det har liksom blivit lättare att ge henne bröstet och sedan snabbt få sova vidare. Som det är nu blir jag tröttare och tröttare och säkert även min lilla tös! Finns det några tankar här på detta kloka forum runt mina funderingar.
_lill

Inlägg av _lill »

Hej!

Funderar du på att kura henne? Isf kan jag bara säga: gör det!! Du kommer inte att ångra dig.... :D

Angående hennes ätande så kommer hon säkert äta mer på dagen när hon slutar äta på natten. Självklart kommer hon att vara sur den första tiden men det kommer att göra er båda gott att få sova utan att avbryta för ätande :sleep:

Läs, läs läs.... och ställ frågor här! Det finns massor av trevliga och kunniga människor på forumet som kan svara på frågor och peppa dig!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej LindaK och välkommen hit :heart: :D

Vi finns här för att svara på frågor om det är något du undrar över. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
LindaK

Tack!

Inlägg av LindaK »

Tack! Har lånat hem böcker för att läsa på. I natt blev första natten utan ammning och det gick faktiskt riktigt bra. Det har varit en trött mamma idag bara... I dag har vi fyllt dagen med massor av härlig utelek som förhoppningsvis skall ge en skön sömn i natt. Lillan somnade redan nu kl 18 så hon var nog också trött. När vi har fått bort natt amningen så ger vi oss i kast och kurar. Det blir en sak i taget och jag hinner läsa på. Mer frågor kommer garanterat!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"