Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Måndag i morrn och nya tag :wink: :D :!:

De här svackorna är ju inte så kul... och jag är lite så att när jag lossar på tyglarna lite så blir det helt galet :? och med halloween och massor av godis, grillat och rött vin så stramar brallorna... och ingen prommis i sikte... men som sagt - i morrn är det måndag och DÅ :thumbsup:

Fler som megasyndat i helgen 8) :?:

(Krisse, skickar lite pepp här! Ta och förbered hela veckan, jag ska sätta mig ikväll och göra en veckomatsedel och skriva in veckomotionen i almanackan! Då finns inga ursäkter :wink: )

Kram på er allihopa, ni jobbar på så himla bra!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag, som började köra hårt i torsdags, har inte heller klarat mig så bra i helgen... :roll:
Blev äppelkaka både på fredag och söndag. Och igår åt jag toffeefe (eller hur det nu stavas...) Tre stycken. Sött och sliskigt, men gott till kaffet.

Men farfar (min svärfar) lagar fantastisk mat och har bara bra råvaror. Sedan hoppar jag över potatisen! Fläskfilé med grönpepparsås, haricoverts, kokta morötter (hm...) och sallad. TIll lunch dagen efter blev det kalvfärsbiffar :D med sallad och majjo.
Farmor bjöd på en fantastiskt god fisk med räksås. Och god sallad till.
Och idag åt vi pizza när vi kom hem, men jag köper duppel calzone och äter bara ost, skinka och tomat, inget bröd.

Imorgon ska jag åka till Ica, eller vart det nu blir, och inhandla en del basvaror, som keso, majonnäs, räkor. Få nog läsa på lite till och se vad mer jag kan behöva. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Krisse

Inlägg av Krisse »

Tack för pepp!
Det behöver jag verkligen och det betyder så otroligt mycket :heart: . Helgen har varit ok men imorgon är det måndag

Mitt problem är nog egentligen inte att jag inte äter bra mat för det gör jag. Inge halvfabrikat och dyl i skåpet utan det är mängden...... :roll:

Japp nu skall jag sätta mig ner och göra matseldel plus motionsschema. Nya tag. För man vill ju inte förstöra allt man har byggt upp och framför allt vill man ju må bra vilket jag inte har gjort dem senaste dagarna.

Kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Då måste jag få skryta lite :!:
Mitt problem har aldrig varit sötsaker, mitt problem är mjölsaker...

Och idag har jag klarat allt :!:
Maken bakade bröd i morse och jag stod emot! Make och barn åt tjockpannkaka till middag och jag klarade det också!

:shock: \:D/ :oops:

Med hjälp av pizza.... kolla bloggen :wink:

På tisdag ska jag på koll, då träffar jag vågen. Håll tummarna på att den fattat galoppen nu...

:roll:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Klart vi håller tummarna :thumbsup: , men varför gjorde han det, maken alltså??? ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag har sovmorgon på söndagar.
Då brukar de andra frossa i nybakt bröd...

Men i morse vaknade jag pigg som en lärka och klev upp kl 8. Han svängde då ihop ostplättar snabbt som attan åt mig :heart:

:D
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan! :D

Fjällmor, hur gör du ostplättarna, steker du dem eller gräddar du i ugn, hurlänge och hur varmt isåfall...hittade inte på bloggen :cry:

Och när du gjorde pizzan, förgräddade du plättarna då eller la du på fyllningen på kletet? :D
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej Duggan!

Jag sökt också efter receptet och fann detta
http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... D7B80.html
Emmy 080212
Rasmus 091223
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

OH så glad jag blir för att ni använder bloggen :!:

Den kommer att fyllas på vartefter... :wink:

Ostplättarna gräddar man på 250 grader i 7 min :thumbsup: och i pizzareceptet tog jag färdig ostplätt från kylen och använde som botten.

Nygräddade är de supergoda som sopptillbehör och liknande. Kalla funkar de som macka - vilket räddat mig mången gång :oops: :roll:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

citerar mig själv från surödlan:

:wink:
Fjällfolket skrev:Idag var jag hos doktorn.

Vågen har fortfarande inte fattat att jag minskar i vikt, :evil: eller ja...omfång då. Hallå 4 byxstorlekar!!!

93 kg stannade den på

-2 kg alltså

MEN

blodtrycket har gått ner!

Såpass att jag ska halvera dosen betablockerare

Ett liiitet glädjeskutt kanske är på sin plats ändå?

:wink:

Som grädde på moset följde storsonen min med på Qi Gong ikväll - supermys :heart:

/Fjällmor
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

4 byxstorlekar Fjällmor, det är ju så himla toppen. Hur lång tid har det tagit? ...tänkte för egen del, skulle behöva tappa några storlekar Haha...gärna FORT!

Idag skulle jag tjuvväga mig fast det inte är vågdag men si där fick jag på nosen, LO stod det på vågen, slut batterier, så jag tänkte ta tillfälle i akt och skita i vågen, jag har sagt det förr men likförbannat måste jag bara se om det hänt nått från igår så varje morgon träffas jag och vågen, men nu går det inte så du ska jag verkligen bara lyssna på kroppen! :lol:

Jag ska baka cocos toppar som jag tänkte ha som fika och det kommer över nån på kaffe, receptet är följande:

50 g smör
2 ägg
200 g kokos
1 dl socker

Så nu vill jag ha era bästa förslag på vad man kan byta ut sockret mot, själv har jag funderat på att mala sötmandel, men om det finns någon enklare och godare sätt vill jag ju veta bums! :lol:

Det verkar som att vågen står still, eller rättare sagt + 0,5 kg och det är ju lite ledsamt, så har ni några knep för att få det att skynda på lite, vill ju inte gå upp allt. Jag måste bara inflika att jag fortfarande är nästintill helt socker fri, jag "syndar" med 1 ruta mörkchoklad 2-3 kvällar i veckan och det tycker jag känns ok. Det är ju bara 12,5 g choklad per ruta så det är ju nästan inga kollisar per gång.

Hur går det för alla andra? :D

//Malin
Gäst

Inlägg av Gäst »

Malin! :)

Ta en titt på tråden "sockerfri tårta"! Där finns en hel del sockersubstitut! :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

duggan

4 storlekar sen försommaren, klev i den 4e storleken i månadsskiftet sept/okt.

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Mitt i veckan :D :!:

Hur går det med matplanerandet :?: /LO :?: Krisse :?:

Fjällmor det är ju makalöst att minska FYRA storlekar! Jag tycker det är häftigt att minska EN, jag :roll: Och dina ostplättar verkar ju vara en storfavvo! Har inte hunnit testa ännu...

duggan skit i vågen ett tag nu! Ta det som tecken att batterierna är slut, och stoppa inte i några nya på ett tag :wink:

Här går det bra, har promenerat och ätit bra! I morrnbitt tar jag och min kära syster med mammsen och åker till huvudstaden för att se Christer Sjögren! Ja, vad gör man inte för kära mor :wink: Äta och dricka gott blir det i alla fall! Mums!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

Fjällmor: Nu har jag gjort ostplättarna och dom var toppen goda, igår vart det nygräddadeostplättar men cremefraice och rödlök med rökt skinka över och lite riven västerbottensost på toppen och imorse fick dom agera mackor, se varma mackor till frukost! Mums! :lol:

Miar70: klart du ska äta och dricka gott, hur ofta är man i huvudstaden egentligen? :wink:

Päivi: Tack för tipset, provade dock att byta ut sockret mor djungeldessert som jag trodde skulle funka bra, smakade papper och kokos. Nått annat nästa gång! :lol:

Hur går detför resten av gängen? :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"