Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vi har tittat på tv4.se i efterhand.

Vi gillar Lars :heart: :-({|= :lol:

häpp!
/Fjällfolket
Cyan

Inlägg av Cyan »

Hi hi, vad kul det är att läsa era kommentarer!

Jag har precis sett framträdandena på tv4.se. Än har jag inte sett något program på tv, så jag har inte sett en enda jurykommentar eller något av idolerna utanför scen.

Denna vecka höll de flesta faktiskt väldigt hög klass! Till skillnad från förra veckan då bara någon enstaka lyste ordentligt.

Anna rörde mig till tårar. Hon har inte varit jättebra alla gånger men det här var fullständigt lysande!!! Hon slår Tommy Körberg med hästlängder (det kan ha att göra med att jag generellt inte gillar honom, däremot låten!)

Kevin är helt klart en stjärna! Han har levererat varenda gång, så för mig är han tippad vinnare om än inte klar favorit.

Jag gillar Alice skarpt, i synnerhet hennes tolkning av denna låt. Gillar hennes röst och hennes späda uttryck. Hittills har hon varit antingen bra eller jättebra varje gång.

Sepideh - mycket ojämn och helt rätt att hon fick lämna.

Lars klarar jag inte av, men han får gärna vara kvar ett par veckor till bara för att jag är nyfiken på vad han ska hitta på för löjligheter härnäst.

Johan kändes som en katastrof första gången jag såg honom (jag har svårt för falsksång), men "han växer på mig" (kul uttryck!). Igår var han riktigt bra!

Robin och Robin är helt ok, men aldig mer än så och de kan aldrig vara med och fightas i slutspurten.

Ha det!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Jag håller fast min min favvo Johan, för mig har han det som behövs för att vara en Idol! Igår coolade han ner sig lite och var helt enkelt bäst :!:

Lars har jag gillat hela tiden, men nu är jag rädd att det bara blir för mycket :? . Att vilja vara speciell och vägra bli stoppad i ett fack är en sak, men då kanske man inte ska söka till Idol..? Nä, igår skrattade jag inte åt honom, igår kröp det i skinnet och jag tyckte faktiskt det var lite pinsamt att titta. Synd! :(

Sen är det mest jämn gegga då, förutom Kevin som visst har bra röst och når ut, men jag faller inte för Ken-stilen. Tror han skulle göra sig toppen på en musikalscen :D :!:

Anna - nä. För darrig på rösten, och HELT fel låtval! Det finns ju hur många bra schlagers som helst, och så väljer hon Stad i ljus :roll:

Alice måste bli mer än söt nu, för jag diggar tjejen. En häftig rocklåt :thumbsup: !

Robin:sarna - Rockversionen har störtskön röst men är ändå trist :? Söt-versionen är så tråååkig :sleep: så klockorna stannar...

Att Sepideh åkte var väl inte något som chockade nån, men för min del hade det lika gärna kunnat vara Söt-Robin! Mitt tips är att han ryker nästa gång.

Nån som vet vilket tema det är nästa vecka?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tittade igår, men bara med ett halvt öga på en halvdålig TV, så ljudet var ju sådär. Svårt att jämföra när man är var vid högtalare i varje hörn i ett stort rum.

Men - Johan var LYSANDE! Bästa framträdandet från honom! Coolare och tuffare än någonsin. Sjöng bättre också, dvs vågade att inte bara skrika :thumbsup:
Någon annan har jag svårt att bedömma. Alice var helt ok, skön version, Anna tyckte jag var lite trist, Robin B var lite bättre, men ska fortfarande åka hem, Robin E är bra, men var bättre förra veckan. Sepideh skulle åka hem, tycker jag. Kevin är fortfarande den bästa artisten, och jag klarar fortfarande inte av honom. Men igår slog det mig att han faktiskt är sydeurope. Det har ju ofta (inte förutfattade meningarn alls :wink: ) lite MER av alla uttryck.
Och så Lars då, såklart. Vi skrattade så vi höll på att trilla av stolarna. Han gjorde det han gjorde bra, men det var för mycket. Tönt-varianten var kul och rörelsemönstret, men när han trillade blev det för mycket. Tyvärr... Men han går ju inte at bortse ifrån i alla fall.

Kortversionen från mig ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Kevin - Har jag inte tyckt så bra om från början. Lite för "smörig" i min smak men igår var han lysande!
Sepideh - Har varit en favorit men tappat, rätt att hon åkte!
Anna - Vet inte vad det är men jag kan bara inte med henne??
Alice - Sjunger ju så bra men det är samma sak där, något jag inte kan sätta fingret på som jag inte gillar.
Lars - Han är helt klart ingen idol men ändå störtskön :lol:
Rockrobin- Jättebra!
Snyggrobin - Inte fullt så bra men vore jag 17 igen så hade jag nog varit på jakt, hans ögon är magiska!
Johan - sorry Mia, jag fixar inte honom!!! Näst på tur att åka ut i min lista!

Över lag tycker jag det är en sämre idolomgång än tidigare år, är det bara jag som känner så?
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Håller helt med Lingontuva.Tycker oxå att det inte alls är lika braiga "idoler" den här säsongen.Förra året hadde jag daniel,Christoffer och Sam som jag tyckte var riktigt bra.Dom förra åren Darin,Sibel,ola ,Danny och Erik som jag tyckte var RIKTIGT bra.Den här gången känns det inte som jag har samma känsla för någon.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag tycker Annas tolkning av Stad i ljus var helt LYSANDE! Jag fick rysknoppar och kände mig lycklig. Jag fattade INGENTING av juryns kritik. Bäst i fredags enligt mig.

Johan var bra.

Kevin var bra.

Alice OK, hennes sämsta so far men det säger ju inte så mycket eftersom hon har så hög lägstanivå.

Lars, vad ska man säga? Allt han gör blir en installation över det som är förljuget med media och kändisskap och för det måste jag älska honom och hans mod. Det är inte lätt att vara mitt i ett förlopp och samtidigt kunna ställa sig utanför det. Han är min idol fast på ett annat sätt än de kanske var tänkt med programidén. :lol:

RockR VILL så gärna men det kommer inte inifrån, det är pålagt. Han vill bli omtyckt, inte förmedla något. Det är bra men inte äkta och därför funkar det inte för mig även om jag tycker att han verkar vara en sympatisk person.

Resten nja men ingen var dålig, bara som ulrikaj skrev, ingen som "fäster". Eller så har vi blivit blasé på formen.

Kram Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

miar70 skrev::D Nån som vet vilket tema det är nästa vecka?
Ja visst ja,...det är Rock-tema nästa gång.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ulrikaj skrev:Ja visst ja,...det är Rock-tema nästa gång.
:D YES \:D/

Då får vi se lite annat än sött från Alice, hoppas jag :!: Spännande!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Och jag hoppas ju att rock-temat känns bättre för Lars.
Längtar efter att höra han som han var första gången......
http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.61 ... nt=2.19545

/ulrika
Krisse

Inlägg av Krisse »

Det var ganska tråkigt i fredags tycker nog jag.

Min stora favorit är lars. Visst var fredagen bara spex men jag tycker han är ganska modig. Men han har väl egentligen redan lyckats då hans egen musik är fantastisk (tycker jag :wink:) och nu har han ju fått publiciteten så ett skivkontrakt lär han ju få utan problem även om han skulle åka ut nu.

Har ni lyssnat på hans myspace sida :?: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =130629141
Låten rejected love är ju suverän

Från början tyckte jag att detta år var ett starkt starfält men nu har jag nog ändrat uppfattning och tycker att dem är lite tråkiga.
jag hoppas på att lars göra något seriöst nästa vecka så man får lyssna på någor bra.

Kevin är ju inte riktigt min stil men man blir ju väldigt impad av hans svenska efter bara 9 månader och man ser ju verkligen hur mycket han vill detta.
Emmy 080212
Rasmus 091223
Nancy

Inlägg av Nancy »

And here are the results from the Nancy and Lussi jury:

(ledsen att jag inte hinner kommentera era kloka och roliga inlägg )

Sepideh: Nä fy vilket låtval. Vill man ta död på sin egen karriär innan den ens börjat kan man ge sig på Främling och förpassa sig till obarmhärtig utröstning.

Robin x2 (minns inte deras efternamn): Nä... Den yngre sockersöte varianten blåste liv i den "Du gamla du fria"-känsla man kunde ana redan då Pontare sjöng sitt svulstiga pekoral för första gången. Så kommer Robin och har tränat dans. Viftar med ena armen och är klädd i vit skjorta. Say no more.

Äldre varianten minns vi inte ens. Tyvärr.

Alice: Vi somnade.

Lars: Vi grät. Av genans.

Anna: Välbehagsrysningar men det hade behövts mer utspel och pondus.

Johan: Vi börjar bli lite småkära men grabbhalvan får allt lära sig stava till ödmjukhet snart...

Kevin: Vi börjar inte bli kära, vi ÄR redan det :heart:
twins

Inlägg av twins »

Yes, snart börjar det! Ska sätta mig i soffan med lite thé (önskar det vore vin :roll: ) och mysa.

:heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det här är ju min genre... Och Tholla på trummor... :D Kapellmästaren är en gammal vän hemifrån, och hans bror trummar idag! Kul, tycker jag!
Och Johan, jag vet inte om ni pratat om det redan, men är det bara jag som blir totalt Noice-nostalgisk? :heart: :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och dessutom, herregud, tänk att få bli coatchad av Desmond Child!! :shock: Jag skulle ju tokdö. :oops: 8) Tur de är så unga att de inte riktigt fattar...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"