När kan de börja äta yoghurt?
När kan de börja äta yoghurt?
En liten fraga bara. När kan de börja äta youghurt dessa sma liven?
Lillen blir snart 9 manader och jag minns inte helt hur jag gjorde med de andra, har för mig att jag väntade till ca 1 ars alder. Youghurt är gjord pa komjölk och detta är "tunga" ämnen för dem att fördöja. Är det enklare med sur mjölk som i youghurt eller är det oavsett mjölkprotein?
Tack och hej!
Maria
Lillen blir snart 9 manader och jag minns inte helt hur jag gjorde med de andra, har för mig att jag väntade till ca 1 ars alder. Youghurt är gjord pa komjölk och detta är "tunga" ämnen för dem att fördöja. Är det enklare med sur mjölk som i youghurt eller är det oavsett mjölkprotein?
Tack och hej!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Hej.
Jag ger mina småttingar, snart 9 mån, Nestlé frukt med yoghurt till mellis ibland. Den är från 6 månader, och de har ätit den sedan de var i den åldern. Kan inte svara på det här med mjölkprotein, men ge dem lite och prova vetja. Mina älskar yoghurt.
Kram
Jag ger mina småttingar, snart 9 mån, Nestlé frukt med yoghurt till mellis ibland. Den är från 6 månader, och de har ätit den sedan de var i den åldern. Kan inte svara på det här med mjölkprotein, men ge dem lite och prova vetja. Mina älskar yoghurt.
Kram
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
-
Fjällfolket
-
TorpSara
-
Hampus i Lit
Åhh va bra att man kan ge lite yoghurt!
Har ide torka samt att dom två små (9mån) äter sämre. Förut vräkte dom i sig mat men nu är det kinkigt
Det är som att dom ska ha det vi äter och med gaffel
Har börjat ge mer av våran mat men ser dom att det kommer på en barnsked så äter dom inte lika mkt, får väl mata med gaffeln då.
Hur var det med filmjölk? Dom har smakat lite på sked och verkar tycka om det.
Skulle någon vilja dela med sig av sitt schema för små runt 9 mån skulle det vara roligt. Skriv gärna in vad ni äter för rätter också om ni vill
Har ide torka samt att dom två små (9mån) äter sämre. Förut vräkte dom i sig mat men nu är det kinkigt
Det är som att dom ska ha det vi äter och med gaffel
Har börjat ge mer av våran mat men ser dom att det kommer på en barnsked så äter dom inte lika mkt, får väl mata med gaffeln då.
Hur var det med filmjölk? Dom har smakat lite på sked och verkar tycka om det.
Skulle någon vilja dela med sig av sitt schema för små runt 9 mån skulle det vara roligt. Skriv gärna in vad ni äter för rätter också om ni vill
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
-
TorpSara
Hej, mina små är snart 9 månader och så här ser vår dag ut
7.00 Godmorgon
7.15 Frukost amning + gröt m lite frukt
8.00 Ensamlek så länge går, typ 10-15 min
9.15 Sova 45 min
10.30 Lunch hemlagat, favvo är fjällmors recept :thumbsup:+ riven frukt
12.30 Sova 1,5 h
14.00 Mellis amning+gröt el yoghurt m frukt, smörgåsrån
16-17 Promenad i vagn för vi håller på att ta bort 30 min luren här, tillfälle ges för 5 min powernap
17.30 Middag hemlagat el burk + varsin riven frukt, päron/kiwi favvo
18.00 Bad o bus
18.30 Nattslurk amning
19.00 Nattinatt
Favorit mat just nu är som sagt Fjällmors recept, speciellt Chicken curry och en veg pasta. Gillar mat som smakar mycket. Har nyss börjat med lite burkmat oxå, och där gillar de pyttipanna, pasta m ost o skinka, veg lasagne. Kalops och Ishavsgryta ratades hårt
. Till mellis har vi förutom vanlig Nestlé yoghurt, fet yoghurt (turkisk) m mosade bär, typ björnbär, hallon och lite vispad grädde, enligt Fjällmor igen
. Mina små har inte fått till pincettgreppet riktigt än så plockmat är inte på menyn än, får öva varje dag med rån och majskrokar.
Kram
7.00 Godmorgon
7.15 Frukost amning + gröt m lite frukt
8.00 Ensamlek så länge går, typ 10-15 min
9.15 Sova 45 min
10.30 Lunch hemlagat, favvo är fjällmors recept :thumbsup:+ riven frukt
12.30 Sova 1,5 h
14.00 Mellis amning+gröt el yoghurt m frukt, smörgåsrån
16-17 Promenad i vagn för vi håller på att ta bort 30 min luren här, tillfälle ges för 5 min powernap
17.30 Middag hemlagat el burk + varsin riven frukt, päron/kiwi favvo
18.00 Bad o bus
18.30 Nattslurk amning
19.00 Nattinatt
Favorit mat just nu är som sagt Fjällmors recept, speciellt Chicken curry och en veg pasta. Gillar mat som smakar mycket. Har nyss börjat med lite burkmat oxå, och där gillar de pyttipanna, pasta m ost o skinka, veg lasagne. Kalops och Ishavsgryta ratades hårt
Kram
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Lillen fyller nio manader pa onsdag.
tiden flyger och vi med den...
Vart schema liknar mycket pa twins schema.
7.30 vaknar, amning.
9.00 välling
10.30 45 min. lur
13.00 lunch, hemmagjord mat, grönsaker och kjött, sedan frukt.
15.00 1.5 timmars lur
17.00 välling
19.30 middag. Samma som lunch. Vi har spansk middagsrytm...
20.00 amning och natt
Han äter jättemycket för tiden och är nöjd med livet och rytmen!
Kram
Maria
Vart schema liknar mycket pa twins schema.
7.30 vaknar, amning.
9.00 välling
10.30 45 min. lur
13.00 lunch, hemmagjord mat, grönsaker och kjött, sedan frukt.
15.00 1.5 timmars lur
17.00 välling
19.30 middag. Samma som lunch. Vi har spansk middagsrytm...
20.00 amning och natt
Han äter jättemycket för tiden och är nöjd med livet och rytmen!
Kram
Maria
fem älsklingar