Hjälp! svårt?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
LeosMamma

Inlägg av LeosMamma »

tack tack vi får se ikväll o i natt hur det går, det va svårt det e kännslosamt men man får tänka att det är för hans eget bästa. Idag har han 'ätit jättedåligt nästan inget, fattar inte att han inte är hungrig han brukar äta 3 ggr per natt. Han har även varit jätte gnällig gråtit mkt, men ja följer schemat stenhårt. ja tror det e nappen han saknar men kan man ha nappen på dagen och inte på natten för det har jag hört en del som har? va tror ni experter?

Jag har lagt det målet kl15 bara för att han dricker välling 11.30, bara för att han äter så dåligt han äter inget bara smakar fortfarande så ja hoppas aptiten kommer när kuren har satt sig.

Men har ja gjort rätt me allt annat?

Inatt då ska ja bara ramsa inte buffa bara vid kris? jag hoppas det går lättare inatt e jättenervös men ska inte ge mej ska försöka va stark känns ännu bättre när ja har erat stöd annars hade ja aldrig klarat detta.

Tack! kramar
Mamma till världens finaste pojke 080229
LeosMamma

Inlägg av LeosMamma »

Nu när han ska lägga sig drack han bara 40 ml välling klarar han sig på det, föröker få i honom men han vägrar bara kniper ihop munnen. Är orolig att han ska va jätte hungrig inatt eftersom han har ätit såååå dåligt idag knappt inget. Va tror ni?
kramar
LeosMamma

Inlägg av LeosMamma »

Kan man vagna på dagen osså får han sova i sin egen säng på natten?
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, visst kan du vagna på dagen och buffa på natten. Det är inga problem, bara du gör SAMMA varje dag.

Ang. maten, detta är helt normalt att detta händer. När min son var magsjuk en gång åt han i pricip inget på 2 dagar men sov gott ändå. Det tar ca. 3 dagar för magen och kroppen att fatta att nu är något annat på gång så försök ha lite is i magen och skjut vargen. För jag kan LOVA att står du där och tänker "oj, undrar om han är hungrig nu när han vaknar" istället för att ha ledningen och visa, leda, hjälpa, lära hur han skall göra, så är misslyckandet ett faktum. :cry:

Skjut nu vargarna så skall du se att aptien är bättre i morgon och i övermorgon är den på topp kan jag lova. Bara du håller dig på banan, målet i sikte.

Pepping pepping.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Eftersom han är så "nappig" hade jag i det längsta verkligen försökt att inte ge den på dagen heller - då kommer den inte bli glömd och då kommer man vilja ha den på natten när man är upprörd... Jag slutade helt och märker ingen saknad nu längre. Faktum är att jag nog inte märkt saknad alls sen efter de första 1,5 dygnen. Håll ut. Ge inte mat inatt - vad du än gör. Än har jag inte hört om någon bebis i Sverige som svultit ihjäl, han klarar sig. Äter gör man på dagen :wink: det kommer han snart att förstå.
Lycka till nu och stå på dig! Du fixar det här, men ha tillförsikt och självförtroende. Attityden är skitviktig. Stor kram och lycka till
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan. :D

Hur har helgen gått för er?

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
LeosMamma

Inlägg av LeosMamma »

Helgen har inte gått bra, ja fattar inte va ja gör för fel han sover ingenting vaknar oavbrutet skriker kräks e helt hysteriskt så ja har slutat nu och övergått till det gamla vanliga, men napp o välling Ja klarar inte o se honom så, men håller kvar på dagrutinerna o det funkar bra. Vet inte hur ja ska göra men han mådde verkligen jätte dåligt antingen e det jag som gör fel eller så funkar det inte på honom. Förrvirrad just nu vet inte hur ja ska göra-?!!!JAg försökte verkligen, min sambo också.
LeosMamma

Inlägg av LeosMamma »

Helgen har inte gått bra, ja fattar inte va ja gör för fel han sover ingenting vaknar oavbrutet skriker kräks e helt hysteriskt så ja har slutat nu och övergått till det gamla vanliga, men napp o välling Ja klarar inte o se honom så, men håller kvar på dagrutinerna o det funkar bra. Vet inte hur ja ska göra men han mådde verkligen jätte dåligt antingen e det jag som gör fel eller så funkar det inte på honom. Förrvirrad just nu vet inte hur ja ska göra-?!!!JAg försökte verkligen, min sambo också.
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Så tråkigt... Kanske lika bra att du bryter just nu och tar upp kuren lite senare igen när du känner dig redo. Jag tror säkert att du har använt alla tips och lnep rätt, jag tror att det var i din attityd som felet satt. När jag läser dina inlägg så känns du osäker och kanske lite velig - det är svårt att förmedla en attityd av självklarhet då - känns lite som om du tyckt synd om honom, som om du gör honom illa via kuren istället för att göra honom en tjänst, det märker ju den lilla sötisen och då tycker också han själv att det är synd om honom. Jag tror att kuren skulle funka på honom om du i ditt hjärta visste att den var rätt - då hade det smittat av sig på lilleman. Att kura när man inte helhjärtat känner för det är inte bra så du gör därför helt rätt som avbryter, men ge inte upp kuren som sådan. Den kommer att fungera när du bestämt dig för att det är den vägen du vill gå.

Stor kram till dig! Forumet finns kvar när du/ om du senare vill försöka igen!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Har du kontaktan nån av kurarna på listan, någon som bor nära dig? Som kan hjälpa dig visa verktygen på rätt sätt, och hjälpa dig lite på traven!
Det är bl a därför vi kurare finns :wink: :!:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LeosMamma

Inlägg av LeosMamma »

Har en del andra frågor också, min son äter dåligt, han äter 2 ggr på natten sen har vi dagrutiner med sovning funkar jätte bra men han vill inte äta jätte svårt att få i honom någon mat, o välling vill han inte ha heller så mkt nu. Vad ska ja göra???????
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Hej igen!
Eftersom han fortfarande äter 2 ggr på natten antar jag att ni avbrutut kuren?? Så här är det - äter man på natten är man inte hungrig på dagen. Och äter man på natten så innebär det också att man inte sover på natten - ett beteende som mamma och pappa uppmuntrar och bekräftar då de ger mat fast att det är natt. Därför - lär honom att man sover på natten och äter på dagen. Han kommer garanterat att börja äta på dagen om han bara får ordentligt med ostörd sömn på natten. Det hänger ihop. Han är så gammal nu att ´han inte behöver mat på nätterna. Sätt ner foten och bestäm er för att bryta trenden.
Lycka till!
Kram
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"