Nu är det dags för en standardmodellsfråga i

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Nu är det dags för en standardmodellsfråga i

Inlägg av Tessan »

Hej allihop!

Jag har en liten undran över modellen. Nu sitter den bra enligt min mening. Fortfarande kan lillprinsessan vakna till under dagpassen men somnar om bra med hjälp av vagning eller buffning beroende på var hon sover.
Det jag undrar är dock när kan man liksom våga sig på en dagsutflykt. Är det för tidigt för det när hon bara är 7 veckor?

Skulle vilja åka till stan med en kompis i veckan men vet inte hur Emma skulle reagera på det. Jag själv har inget problem med amma offentligt och så men hur tror ni hon reagerar på att liksom inte ligga på sin filt och leka under vakentiden och i babygymet osv.. Det har ju blivit rutin under dagarna som vi följer och jag tänker att hon kanske är för liten ännu för att bryta dom.
Hur har ni andra gjort med era bebisar?

Har en annan fråga också..
Nu när det har varit så här okristligt varmt har jag hållt mig inomhus efter typ tio.. Klarar dom att vara ute en hel dag när det är så här varmt om man håller dem i skuggan och svalkar med blöt handduk eller hur är det?

Tar tacksamt emot råd.

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Visst kan du göra en utflykt då och då, bara du obrottsligt håller tiderna :D Hon håller på att göra sin lilla värld igenkänningsbar och förtrogen och kommer att bli glad när hon kommer hem igen :lol: Men ta gärna med filten och någon älsklingspryl som hon gillar att titta på och lägg henne någonstans, som hemma, att "leka" på mage. (Jag utgår ifrån att hon vistas mesta vakna tiden på mage och att hon sover med larm :?: )

Är det fortfarande väldigt varmt så gardera med en flaska kokt svalt vatten att låta henne sörpla ur när du själv känner dig törstig. Blöta handdukar har jag faktiskt aldrig prövat annat än vid feber :D Badet (dagligt hoppas jag :?: ) kan emellertid gott vara en aning svalare än "normalt".

Så duktig du är :!: Pris och beröm :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"