Kramar, Anna
I väntan på oktober
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Hejsan alla vänner!
Så var det då äntligen över. Men inte var det någon Älva, snarare en Älvprins.
Vi åkte in till förlossningen som planerat i fredags morse. Jag hade haft sammandragningar hela natten innan, men svaga sådana. Det bestämdes iaf att jag skulle få hjälp att få igång det ordentligt. Så kl 10.20 sattes dropp och kl 11.52 var han ute. Den absolut mest mardrömslika förlossningen jag varit med om. Fick en väldans värkstorm, öpnade mig från 4 cm till 10 cm på 15 min. Men ut kom iaf en underbar gosse, lite medtagen, men rätt okej ändå. Han är väldigt överburen, det fanns inget fostervatten kvar. Så han är oerhört torr, huden är som papper. Han vägde 4095 g och var 55 cm lång. Vi är hemma nu och han ligger och sussar sött i sin säng för tillfället.
Kramar från Mari och Älvprinsen...

Så var det då äntligen över. Men inte var det någon Älva, snarare en Älvprins.
Vi åkte in till förlossningen som planerat i fredags morse. Jag hade haft sammandragningar hela natten innan, men svaga sådana. Det bestämdes iaf att jag skulle få hjälp att få igång det ordentligt. Så kl 10.20 sattes dropp och kl 11.52 var han ute. Den absolut mest mardrömslika förlossningen jag varit med om. Fick en väldans värkstorm, öpnade mig från 4 cm till 10 cm på 15 min. Men ut kom iaf en underbar gosse, lite medtagen, men rätt okej ändå. Han är väldigt överburen, det fanns inget fostervatten kvar. Så han är oerhört torr, huden är som papper. Han vägde 4095 g och var 55 cm lång. Vi är hemma nu och han ligger och sussar sött i sin säng för tillfället.
Kramar från Mari och Älvprinsen...
Fem flickor och sex pojkar. 

-
ilindstrom
-
Fjällfolket
-
*frieda*
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Stort grattis till Er prins!
{|=
Så skönt att han äntligen är ute, det låter som ni är medtagna båda två, bra att det är över.
Många kramar till Er,
Anna
pssst, klart vi skall ha en höst-bebistråd, ellerhur?! Jag är snart med

Så skönt att han äntligen är ute, det låter som ni är medtagna båda två, bra att det är över.
Många kramar till Er,
Anna
pssst, klart vi skall ha en höst-bebistråd, ellerhur?! Jag är snart med
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12