Förkylnings strul 6:e kvällen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Barbafinare

Förkylnings strul 6:e kvällen

Inlägg av Barbafinare »

kurar min Vincent som är 11 mån nu 6:e kvällen han har blivit förkyld vilket jag förstått är vanligt och somnade bra som han gjort sedan 2:a natten men vaknade nu vid 2145 igentäppt och gick inte som tidigare att lugna med ramsan.

Nu har jag buffat gett alvedon och renässans näsdroppar vilket gjorde honom jättearg såklart allt i sängen och ramsat ut.

Hur ska jag bete mig resten av natten om han fortsätter att må dåligt?
Det känns extra viktigt att kunna titta till honom...
Han har sovit som en klocka med lite gnöl vid 5 sedan 3:e natten...

Vill verkligen göra rätt för honom nu så att jag inte förstör det goda vi byggt upp.

Orolig
Petra alias Barbafin
Mamma till Vendela 03 och Vincent 07
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Vill bara börja med att säga att du kan inte förstöra något, det värsta som händer är att du får jobba lite extra med frågor och svar natten efter. Det går alltså inte att förstöra ner saker bara pang bom sådär. Så försök att inte oroa dig så mycket för det. Håll dig till att hjälpa honom i sängen bara, du vill ju lugna honom och inte oroa honom. Så lugn och saklig hjälp om han behöver, i sängen.

Näsdroppar och alvedon i sängen, det är ju det du kan göra i det här läget. Du kan ju gå in och titta till honom med jämna mellanrum när han sover oxå. Dom bli ju sjuka ibland, och kan behöva lite hjälp. Kanske sover han nu resten av natten.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Barbafinare

Det gick superbra

Inlägg av Barbafinare »

Ville bara uppdatera lite.
Det gick jättebra den natten han gnällde lite mer men jag hade kvar honom i sängen och efter det har allt fortsatt som det ska, bortsett från att vintertiden kastade om allt lite och att han inte riktigt vill sova lika mycket på dagarna just nu.. Det som är härligast är att han inte alls är lika klängig och mycket gladare nu
Petra alias Barbafin
Mamma till Vendela 03 och Vincent 07
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"