Hjälp! svårt?
Hjälp! svårt?
Ja hittar inte min tråd för ja tänkte skriva där egentligen, så ja skriver här istället.
Nu har jag iallfall läst ut boken sova hela natten, nu kan ja den utantill tror jag repeterat allt. Började kura igår första natten. och det gick inte. Han va helt hysterisk o grät o grät o slutade aldrig. Han kräktes två ggr så arg som han blev. Jag tror inte att ja gjort fel men det funkar inte. Jag grät mej igenom den natten till slut gav ja me mig tog honom till min säng han somnade direkt.
Hjälp! ja vill verkligen få det här o funka men det e jätte svårt. hur ska ja göra ???!!! Jag klarade in av att höra honom så har aldrig skrikit o gråtit så mkt som den natten.
tack på förhand
Nu har jag iallfall läst ut boken sova hela natten, nu kan ja den utantill tror jag repeterat allt. Började kura igår första natten. och det gick inte. Han va helt hysterisk o grät o grät o slutade aldrig. Han kräktes två ggr så arg som han blev. Jag tror inte att ja gjort fel men det funkar inte. Jag grät mej igenom den natten till slut gav ja me mig tog honom till min säng han somnade direkt.
Hjälp! ja vill verkligen få det här o funka men det e jätte svårt. hur ska ja göra ???!!! Jag klarade in av att höra honom så har aldrig skrikit o gråtit så mkt som den natten.
tack på förhand
Mamma till världens finaste pojke 080229
-
TorpSara
jag buffade buffade buffade jättelänge men han bara skrek o ville vända sig hela tiden tycker om att ligga på sidan så han fick ligga på sidan skrek ändå ville ha nappen hela tiden eftersom han sover me den. ja tycker det e jätte svårt. gick ut ramsade ramsade ramsade han bara grät o skrek o till slut kräktes han massor. det går verkligen inte utan nappen.
hjälp mej hur ska ja göra?
hjälp mej hur ska ja göra?
Jag råder dig absolut att ta nappen när du ändå är i farten annars kommer han ändå fortsätta att vilja ha din hjälp när han sen på egen hand ska klara av att somna om. Då kommer han vakna, har tappat nappen, kommer "ropa" på dig så att du kommer och sätter in den igen. Min son sov alltid med napp fram till dess att jag började kuren - jag tog den, den var glömd på 1, max 2 nätter. Lär honom att somna utan den så han blir en självständig sovare. Lycka till!
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
-
TorpSara
Hej!
Jag tror absolut att du kommer att ro i land det här projektet! Det du behöver (som jag ser det) är peppning och ATTITYD. Om du sitter och gråter i rummet brevid så märker han med all säkerhet din sinnestämning...
Tycker du ska läsa på lite mer om attityden och köra om. Som det står i boken är det bra om du för anteckningar hela natten om vad som händer och vad du gör. Om du skriver ner exakt vasd som hänt (inte hur det har känts) så är det lättare att hjälpa!!
Lycka till!!
Jag tror absolut att du kommer att ro i land det här projektet! Det du behöver (som jag ser det) är peppning och ATTITYD. Om du sitter och gråter i rummet brevid så märker han med all säkerhet din sinnestämning...
Tycker du ska läsa på lite mer om attityden och köra om. Som det står i boken är det bra om du för anteckningar hela natten om vad som händer och vad du gör. Om du skriver ner exakt vasd som hänt (inte hur det har känts) så är det lättare att hjälpa!!
Lycka till!!
Tack va snälla ni er som hjälper oss. Men ja tycker det e jätte svårt men ni säger att han inte ska bli så ledsen att han kräks men det blir han. Han har alltid sovit med oss i våran säng nu lägger ja honom i hans spjälsäng o det hatar han. osså det här me nappen, ja tror aldrig han kommer lära sig sova utan napp han e såå beroende av den. Jag får väl stå ut me detta för ja vet inte hur ja få detta att funka. Jag e såå trött ja orkar inte kämpa, så ja vet inte va ja ska ta mej till. Han vaknar 2-3 ggr o vill ha välling.
tack på förhand
tack på förhand
Kära LeosMamma, om inte du är säker och trygg i det du gör, kan du omöjligt förmedla det till din gosse!
Om du väljer att kura och använda dig av buff och alla andra verktyg är det absolut superviktigt att du känner dig fullständigt säker och redo!
Att testa och göra halvhjärtade försök stjälper mer än hjälper
Har du shn-boken
Har du läst och läst mer ändå
Har du tränat buffen på något / någon annan än din son
Kuren lever inte sitt eget liv, utan kräver att man är helhjärtat engagerad och påläst. Och det viktigaste verktyget är din Attityd, och den får inte svikta för då kan du omöjligt förmedla det lugn till din son som han behöver.
Kram!
Att testa och göra halvhjärtade försök stjälper mer än hjälper
Har du shn-boken
Har du läst och läst mer ändå
Har du tränat buffen på något / någon annan än din son
Kram!
Jag förstår precis din trötthet när du säger att du inte orkar kämpa - jag kände precis likadant, men det ÄR vär det. Tänk att efter bara 2-3 nätter märker man enorm skillnad. Börja om ikväll - busa hela vägen in i sängen och buffa och solfjädra precis så lång tid som det tar - ta bort nappen trots att det går emot varenda känselspröt du har i kroppen. (Jag vet precis hur du känner det - jag tyckte också det var skitjobbigt - kändes som om jag rövade bort hans käraste ägodel - men du vinner på det i längden - och HAN vinner på det i längden.) Om du så får buffa denna första kväll ända tills han faktiskt somnar och gå ut med en bekräftelseramsa så gör det - ramsan går in bakvägen (var det någon som skrev på min tråd) och samtidigt har han fått träna ett nytt sätt att somna på - utan nappen. Tyck inte synd om honom. Var bestämd och handfast - visa att "det är så här det ska vara nu". När han sen vaknar så in vid minsta pip lägg till rätta buffa, men kanske inte hela vägen till han somnar denna gången (eller tills han somnar ytterligare en gång, men akta så du inte hamnar i buffningsträsket) - ge ramsa och gå sen in igen och upprepa om det behövs - tills det slutat, hela natten om det så ska vara - han kommer lära sig och du är inte en elak mamma som gör det här fast att jag vet att i alla fall jag känt så stundtals. Du är en stark och älskande mamma som vill det bästa för sitt barn. Nämligen att han ska få sova gott och att du ska få sova gott så du är en ännu gladare och busigare mamma om dagarna - Glöm inte det - det är inte synd om honom, tvärtom. Bit ihop, det är bara ett par nätter kvar sen får du sova GOTT! Som lite pepping kan jag säga att jag började kuren för ca 14 dagar sedan och har med bara få undantag haft honom sovandes i ca 11 timmar varje natt och det med start natt 3 eller 4 och han var också ett napp-barn.
Min allra varmaste lyckönskningar och en stor skopa av styrkekramar sänder jag dig nu.
Kram
Min allra varmaste lyckönskningar och en stor skopa av styrkekramar sänder jag dig nu.
Kram
-
Lua
Hej!
Om du kollar in listan på diplomerade kurare här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7921
Finns det någon som bor nära dig? Du kanske behöver få lite handfast hjälp, med att någon visar dig hur man buffar t.ex.
Jag tycker att du ska avbryta kuren och läsa på mera. Du ska förmedla lugn och säkerhet till ditt barn och det gör du tyvärr inte nu. När man buffar ska tryggheten och attityden av säkerhet strömma genom dina händer och ner i lilla bejbiskroppen.
Kram Lua.
Om du kollar in listan på diplomerade kurare här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7921
Finns det någon som bor nära dig? Du kanske behöver få lite handfast hjälp, med att någon visar dig hur man buffar t.ex.
Jag tycker att du ska avbryta kuren och läsa på mera. Du ska förmedla lugn och säkerhet till ditt barn och det gör du tyvärr inte nu. När man buffar ska tryggheten och attityden av säkerhet strömma genom dina händer och ner i lilla bejbiskroppen.
Kram Lua.
Tack snälla alla som hjälper mej ni e bäst!
Ja började kura igår kväll igen från början kan man säga. Leon sov 9 timmar sammanlagt utan napp o välling va säger ni om det? Men det va inte lätt ja va uppe hela natten kan man säga han ställde väldigt mkt frågor o ja svarade. Mellan 4 o 6 var katasrof var jätte nära på att ge honom nappen men gjorde det inte ändå sen. Försökte vara stark hela tiden. Ja tror att ja har lärt mig buffningtekniken nu också gjorde helt fel första natten, har tittat på dvdn hundra ggr. Sen när vi skulle gör glad godmorgon kl 7.00 blev han jätte ledsen o började gråta men vi fortsatte va glada och tog upp honom. sen efter en stund blev han också glad. (inte kul att det blev så men men) Sen bytte vi blöja o han fick välling drack bara 40ml.(jättelite) Vi lekte o busade. dags för välling igen drack 40 ml igen också bara. På förmiddagen sov han 45 min. i vagnen. ja vagna när han var still o tyst gick jag ut me en dagramsa. han skrev gick in o vagnade gick ut me ramsan sen var det tyst o han somnade. Ska jag vagna på dagen o sen på natten får han sova i sin egen säng. Va tycker ni om det? Jag vill försäkra mej om att jag gör rätt.
Schemat ser ut så här:
7.00 God Morgon (Välling)
8.45-9.30 Sova 45 min.
10.00 Äta
11.30-13.30 Sova 2 timmar(med marginalkvart annars 1.5h)
15.00 Äta
15.40-16.00 Sova 20 min.
17.30 Äta
18.00 Bad
18.50 Náttslurk
19.00 God natt
Va tror ni om det här schemat?
Tack på förhand ni e bäst kramar
Ja började kura igår kväll igen från början kan man säga. Leon sov 9 timmar sammanlagt utan napp o välling va säger ni om det? Men det va inte lätt ja va uppe hela natten kan man säga han ställde väldigt mkt frågor o ja svarade. Mellan 4 o 6 var katasrof var jätte nära på att ge honom nappen men gjorde det inte ändå sen. Försökte vara stark hela tiden. Ja tror att ja har lärt mig buffningtekniken nu också gjorde helt fel första natten, har tittat på dvdn hundra ggr. Sen när vi skulle gör glad godmorgon kl 7.00 blev han jätte ledsen o började gråta men vi fortsatte va glada och tog upp honom. sen efter en stund blev han också glad. (inte kul att det blev så men men) Sen bytte vi blöja o han fick välling drack bara 40ml.(jättelite) Vi lekte o busade. dags för välling igen drack 40 ml igen också bara. På förmiddagen sov han 45 min. i vagnen. ja vagna när han var still o tyst gick jag ut me en dagramsa. han skrev gick in o vagnade gick ut me ramsan sen var det tyst o han somnade. Ska jag vagna på dagen o sen på natten får han sova i sin egen säng. Va tycker ni om det? Jag vill försäkra mej om att jag gör rätt.
Schemat ser ut så här:
7.00 God Morgon (Välling)
8.45-9.30 Sova 45 min.
10.00 Äta
11.30-13.30 Sova 2 timmar(med marginalkvart annars 1.5h)
15.00 Äta
15.40-16.00 Sova 20 min.
17.30 Äta
18.00 Bad
18.50 Náttslurk
19.00 God natt
Va tror ni om det här schemat?
Tack på förhand ni e bäst kramar
DUKTIG! Jättebra jobbat! Du ska se att det går bättre redan inatt. Om 2-3 dagar kommer aptiten - jag lovar! Du var jätteduktig som inte gav efter för napptrycket - jag vet att det är svårt! Schemat ser bra ut förutom 15-målet som jag personligen tycker ska komma en timme tidigare. eftersom det är lång tid att vara utan mat från 10. Annars kanon! Förtsätt jobba! Snart kommer resultaten!!
Kram
Kram