Hjälp det fungerar inte!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ac

Hjälp det fungerar inte!

Inlägg av ac »

Emma 4,5 månader. Äter Nan 2 ca: 1 liter / dygn fördelat på 5 mål:
kl. 6, 9, 12, 15 och 18.
när vi lägger henne tar det 2 timmar innan hon somnar. Sen sover hon till 01, då vi ger henne nappen och hon somnar om. Sen vaknar hon halv fyra och då har hon väldigt svårt att somna om. Vi ger henne nappen, buffar och allt men hon har svårt att komma till ro. Detta pågår till ca: 6 då hon får mat.

På dagarna har hon också svårt att somna, och när hon somnar vaknar hon snabbt igen och man får hjälpa henne mycket attkomma till ro igen.
Vi har vagnat henne i fyra nätter, men det är precis samma sak ändå??!!

Hon sover sammanlagt: från ca 7 timmar på natten och ca 3 timmar på dagen.
Är det nappen som spökar eller??

Har hört att Anna hjälper barn med detta. Vad kostar det????
Emmas och Sofias mamma
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Ni kan fixa detta alldeles själva! Det är det som är finessen med Sova-hela-natten-kuren ju :!: :D

Läs på ALLT som står här på forumet flera, flera gånger och förbered er, så kommer ni också kunna sälla er till skaran som fixat egna sovande små barn! :D Det TAR sin tid och energi, men det är värt det 1000 gånger om!

Lycka till!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Vi har ju "pratat" innan om din lilla tjej. :D

Jag tror fortfarande hon lider av överlevnadsångest :shock:
Jag tror hon behöver betydligt mer mat för att våga sova ordentligt, hon sover ju alldeles för lite!
När vi diskutterade detta förra gången åt hon 250 ml. per mål, och skulle kunna ta mer, skrev du om jag inte minns fel. Har du minskat portionerna nu?
Öka igen i så fall! SÅ MYCKET som någonsin är möjligt ska ner!
Det är SÅ viktigt för att få det att funka!
Titta inte på dosering och hur mycket det "ska" vara per portion, mata tills hon bara inte vill se flaskan mer!
Nu är hon ju dessutom mogen för lite smakportioner, har du börjat med det?

Nappen ställer bara till elände! Tänk om hon är hungrig och suger och suger, och så kommer det ingen mat, tänk vad hon måste vara frustrerad!
Ta bort den, tycker jag.

Anna hjälper inte längre folk privat, hon har inte tid och ork längre, har jag sett att hon skrivit till andra.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tror också att hon äter för lite - det kan man läsa "mellan raderna".

:idea: En mätt bebis tar inte två timmar på sig att somna på kvällen! Det törs jag säga. Dessutom så kan en 4,5 månaders gott och väl äta 250mlx5. Särskilt iom att det är NAN 2. "Förr" (innan matgränsen blev 6 månader) gav man (läs "jag" :D ) Plusvälling eller majsvälling från 4 månader. Den är mer mättande och därför skulle jag tro att hon behöver minst 250ml NAN (som är "tunnare" än välling) x5 per dygn. Mat, mat och MERA mat är vad som gäller! Så lite som 10ml extra kan göra hela skillnaden. Avsluta aldrig ett mål innan hon själv släpper flaskan. Och när hon släpper så pausar du 5 minuter för rapning och därefter erbjuder du efterrätten att fylla tomrummet efter rapen med!

:idea: Gör hellre iordning 300ml så att du inte riskerar att hon störs i sugandet av att det tar slut i flaskan - det kan få henne att tappa sugen. Helgardera alltså med 300ml! Aventflaskorna är överlägset bäst, rymligast och lättast att hantera!

:idea: Varför det inte fungerar? Därför att du inte verkar följa kuren till punkt och pricka -vilket är en förutsättning om man nu inte lyckas tota ihop en lösning själv!

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"