Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Jenny!
Simma har jag föreslagit. Tycker det vore kanon! Men jag kan inte göra det åt dem ;) :roll: Jag ska nog ta upp den tråden igen.

Jag tycker det viktiga är att du tar hand om dig och dina killar. Om det blir någon namngivning, eller dop eller fest eller inte, så spelar det ingen roll. Inte för Abbe i alla fall. Ni får väl ha det just när han fyller ett. Dubbelt firande. :D

Bra pappa! :D
Knäppa tjuvar :evil: :roll:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag grattar här också! grattis Vivar!!! :heart: :-({|=

Jag tycker som Jannika att det är viktigt att välkomna den nya människan. Men precis som du beskriver JennyH så är det inte alltid möjligt...

Följaktligen är bara min äldsta döpt. För alla de andra gångerna har jag varit för sjuk för att ha någon ceremoni alls...

Vi har dock det senaste året pratat om att ha någon form av kärleksfest där vi firar oss alla - vi smet ju och gifte oss, så det kanske finns folk som vill fira det med :wink:

Men det blir senare
när ork finns..

Det ska ju vara glädje en sån dag! :heart:

Kram på er surödlor!
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

En kärleksfest låter ju underbart Fjällan! :heart:

Och det var väl lite det jag menade med mitt senaste inlägg, det går inte alltid att veta i förväg hur det ska bli med den nya lilla människan. Man måste känna på varandra lite först. Ibland är det ett himla klämmande innan man hittar varandra, haha!

Med Nike bokade vi kyrka och datum innan ungen ens var född. :shock: Not a good idea. Eller tanken var väl god, vi tänkte slå ihop resa till Gävle över jul med dopet och på så vis kunna få hjälp med allt det praktiska. Men vi behövde ha använt den tiden till "kläm" med lilla Skrike Pa-Nike (som hon kallades på den tiden :lol:) istället för att stressa med resor och dopfix. I efterhand kunde vi konstatera att vi skulle ha sparat det dopet till senare, för allas skull.

En väninna till mig fick aldrig sin äldsta dotter döpt men när sladdisen kom döpte de båda. Då var äldsta flickan fyra eller fem. Det blev en jättefin ceremoni med de båda systrarna.

Så ett år är väl ingen ålder på ett dopbarn, Jenny. Det är bättre att göra det när orken finns. Ni kan ju vänta till våren så Abbe också kan få ett träd planterat. :heart:

Gulle-Vera då! :heart: Inte för att jag är förvånad för rarare unge finns knappt.
Och Anton har inträtt i trotsens värld. Sambon var tvungen att gå och hämta tillbaka Barnaboken från grannen
:lol: :lol: :lol:

Igår ramlade Nike ner från vår säng när hon kvällsbusade och landade rakt på munnen som numera innehåller en tand som ser lite FÖR sned ut och sitter lite löst. Så i em packar jag in hela gänget i buss nr 12 och åker till Folktandvården för röntgen. Vi tar oss ju mest med bil så här är det ett entusiastiskt gäng som både ska få åka buss OCH gå till tandläkaren. :lol:

Kram på er! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart:

:santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :mrgreen: :thumbsup: :thumbsup:

frånnnnnnnnnn annnton
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Kram till Anton!
K-ina

Inlägg av K-ina »

/LO

Jag hastar mig in fast jag inte hinner egentligen... Är på biblioteksfilialen och jobbar och lyssnar på en pappa som läser för sin lilla tjej. De har nyss lagt pussel också och de har så myyyysigt. Kan det vara nått?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pust, vilken helg! :D

Full rulle hela tiden. :roll:

men nu så!

Tack för alla bra idéer och förslag till doppresent! :D

Slutligen löste ju söstra mi det själv:

"Du Päivi, vad var det för en konstig stol som ni hade Sofia i när hon var liten, den där gula, runda, som du kunde lyfta i arbetshöjd..?" :P

"Jaha, du menar en BUMBO!" :D

"Ååååh är det det den heter, säljer de såna i Sverige, jag har inte hittat någon..." :?

:lol: Jahapp. :lol:

Inte kanske världens mest vanliga dopgåva men förutom bumbon får hon också ett smycke, lilla livet. :wink: Hä blir bra. 8) :lol: Så kan hon sitta i bumbon och var tjusig. 8)

Dagens Sofia:

Snackmarathon rakt igenom hela middagsluren (igen) och sedan skrikmarathon som började halv fyra. Vi hade varit på bibblan och hon hade så klart somnat i bilen. :roll: Väl hemma ville hon sitta i famnen, och jag hade lovat pannkakor till Hungrige Hugo. Hurra. :roll:

Och neeeej, små älsklingar som inte har sovit sin middagslur vill INTE delta i matlagningen, de vill "sitta famnen". :roll:

efter 45 minuter av Absoluta Protester börjar hon slutligen fråga sig själv:

"Mikä, mikä" - dvs "Vad" - med betydelsen "vad är det". :heart: Det vet hon ju knappt själv.

Sedan kommer det med ledsen samtalsröst:

"Äiti auttaa." :( = "Mamma hjälper." :(

Mamma stänger av spisen och tar GENAST upp liten älskling som nu faktiskt, bokstavligen, ber om hjälp istället för att skrika och härja och protestera i största allmänhet. :heart: "Titta älskling. NU är pannkakorna färdiga. NU äter vi."

Åååh vad det kan vara svårt ibland... hjärtat brister. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Alla :)
Angående Vera och pappa så lutar det åt att de åker och badar/simmar på onsdag. Och idag, när hon hade ont i magen var det definitivt pappa som var den populära :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Så kan hon sitta i bumbon och var tjusig.
:lol: :lol: :lol:

Lill-Sofia då. Det är körigt ibland både för stora och små. :heart:

Simma blir ju toppenmysigt för Vera. Med pappa. :heart:

Lilla 2-åringen som dog på min systers dagis dog av vanlig feberkramp. Hon hade fått en alvedon på kvällen och hittades livlös på morgonen. :( Och Lisa har nu fått läsa sekretessen från Engla-rättegången och vill aldrig mer bli glad. Tydligen långt och stort lidande innan hon tilll slut fick nåden att slippa. Så nu känns de där gråa molnen på himlen väldigt gråa.

Så om någon har nåt roligt att berätta för att pigga upp mig lite blir jag tacksam....

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:Så om någon har nåt roligt att berätta för att pigga upp mig lite blir jag tacksam....

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Nej... Nått roligt skulle kännas plumpt just nu! :heart: :heart: :heart: :heart:

Vi gråter en stund gemensamt istället - sen gaskar vi upp oss och tar nya tag! :heart:

Så där... Ta nu en kopp gott te och titta efter om det finns några vackra gråa nyanser på din himmel! Allt gott!!! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: oh nej, Jannika :cry:

hu.. jag hade hoppats så att det inte var så...

:heart:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jannika! :( Fy vad hemskt :cry: Såna saker som inte får hända.

Men om du verkligen vill bli uppmuntrad, så kan jag ju påminna dig om att du ska gifta dig snart :heart:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:cry:
Stor kram till dig, Jannika :heart: :heart: :heart:.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack alla raringar. :heart: Kram J
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"