Ja när det ena fungerar så verkar det andra börja strula....
G har varit riktigt förkyld så vi har hållit fast vid vårt schema. Han har behövt sova.

Han har vaknat tidigare på morgonen, men oftast tagit ramsan och somnat om. Han har då inte varit speciellt ledsen.
De två senaste uppvaken har det varit annorlunda med.

Igår vaknade han vid halv sex. Jag ramsar och han blir tyst i tjugo minuter. Sover kanske?! Därefter så vaknar han och gnäller, jag ramsar och han tystnar i ca två min för att sedan börja gnälla igen. Jag avvaktar och när gnället börjar bli mer irriterat eller ledset så ramsar jag igen. Så håller vi på fram till fem i sju då han somnar. :-s Jag ger honom tjugo minuters sömn och han väcks kvart över sju. (Innom marginalkvarten)
Jag går inte in till G eftersom jag av erfarenhet tycker att han bara blir ännu svårare att söva om då.
Nu bestämmer vi oss för att dra ner förmiddagsluren till tjugo min.

Det går bra, men han är trött.
I morse vaknar vår lille ängel 06.00. Han låter lite ledsen och min man ramsar omedelbart. G blir tyst en stund men börjar efter någon minut att gnälla igen. Så håller han på till sju. ](*,) Nu är han förtfarande riktigt gnällig. Trött...
Ska vi lägga om schemat helt, som vi fick tips om, eller gör vi något annat fel på morgonen?

:-k
Kram C