uppvak vid middagslur?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anni

uppvak vid middagslur?

Inlägg av Anni »

Hej hopp!

Nu undrar jag om vi gjorde rätt. Vi har tidigare fått rådet att backa ytterligare då dottern(6mån) skriker en stund innan hon somnar. Det har funkat bättre men inte klockrent. Det tar fortfarande ca 10 min att somna och då kan det vara både joller och skrik. Till min fråga. Idag skulle hon sova mellan 11.15 och 13.15(ute i vagnen) men lilltjejen vaknade 12.05. Jollrade ca 20 min men blev sen arg. Jag ramsade och fortsatte med mitt men efter ca.15 min bev det kris hon skrek så att hon började hosta och klökas :( . Då kände jag att jag måste använda verktygen. Jag lade tillrätta och solfjädrade tills hon blivit lugn - tog ett par minuter, sen ramsade jag och gick därifrån. Hon var nöjd en stund men drog igång igen. När marginalkvarten närmade sig hade hon skrikigt upp sig igen så jag solfjädrade,ramsade och gick därifrån. Väntade en liten stund och tog sedan upp en go och glad tjej.
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag tycker det låter som ni gjorde helt rätt! Ni avvaktade ju ett bra tag innan ni tog till solfjädern, precis som det ska vara! Och hon lugnade sig på ett par minuter. Bra jobbat! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Anni

uppvak vid middagslur

Inlägg av Anni »

Tack anna!

Jag hittade precis en tråd om schema för 5-6mån. och läste att det inte är speciellt ovanligt med uppvak lite då och då. Jag läste också om gnälligt för att man vill kunna sitta och krypa. Jag har undrat lite vart min solstråle har tagit vägen och kanske detta stämmer på henna. Hon vill faktiskt lära sig att både sitta och krypa samtidigt. :) Jag undrar också lite om hennes schema vad tror ni vana om detta schemat :?:
06.30 morgon
06.45 välling
07,00 ensamlek - har kommit upp till 25min
08.30 sova 45min(svårt att hålla sig vaken ända fram då hon vaknar ca.06)
10.00 gröt
11.15 sova ute i vagn 2h
13.30 mat pure´
15.15 sova 45min
17.00 välling
18.00 bad
18.30 nattslurk
19.00 sova för natten(blir ofta 18.45 då hon är helt färdig)
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Schemat ser jättebra ut!

Jag kommer ihåg "innan-man-kan-stadierna". Det var gnälligt en period, men sedan lärde man sig sitta/krypa/gå etc. och då var allt frid och fröjd igen! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Känner också igen lite gnälliga perioder innan det är dags att gå vidare till nästa steg. :D

En reflektion bara; AW har sagt till mig att man INTE ramsar UTE på dagen.
Se länk från ett tillfälle då vi kraschade i en dagslur och jag gjorde lite fel:
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2108
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"