Gnällis

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nyb?rjare

Gnällis

Inlägg av Nyb?rjare »

Hej!

Har börjat kuren och det går bra! En liten grej har dock kommit upp, pojken gnäller sig till sömns. Har försökt ge bekräftelsen till sist men han kan gnälla så tyst att jag har svårt att uppfatta det om jag inte står fast i honom. (Gjorde det ute så han inte såg mig) Det är liksom mera som ett ljud än som riktigt gnäll.

Kan detta vara ett ofrivilligt ljud från hans sida eller är det att uppfattas som gnäll och skall ej förekomma efter bekräftelsen? Enligt svärmor gnäller sig vissa barn till sömns, hon är barnsköterska. Och pappan "gnäller" då han borstar tänderna utan att fatta att det kommer ljud ur honom! :lol:

Så skall jag låta detta vara eller?
br

Inlägg av br »

Det 'r ju svårt tt tolka ljud såhär genom datorn :D men min stora tjej "gnällde" en del när hon var mindre och skulle somna. Jag tolkade det som ngn slags entonig godnatssång som hon höll för sig själv. Det var tyst och absolut inget som kunde uppfattas som protest eller dyl. Samma ljud kunde hon ibland ha försig om hon åt ngt riktigt gott :shock:

Om du knappt hör "gnället" så är det inget att bry sig om !
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Mindy

Inlägg av Mindy »

Japp, samma här. :D Entonig sång innan insomningen, gnäll - kanske, men i så fall väldigt avslappnat gnäll.
Som sagt, svårt det här med att illustrera ljud, men som jag tolkar det så är det bara att ignorera det och ge honom förtroendet att somna själv. :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"