Dags att börja sy, sticka och virka?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Ottilia - ja, det hoppas jag med. Ibland tycker jag att veckorna är så vansinnigt långa! Men samtidigt är det mycket roligt som händer. Och min gullpojk Walle är så vansinnigt mysig och gullig just nu att det är en fröjd att vara mamma, hur trött man än är! :D

Det är väl bara det där att hinna med saker. Jag vill ju inte stressa, men jag mår bra av att pyssla med något. Hemsidan, bloggen, sömnad, scrapbook... Har hur många filmade videotimmar som helst som borde köras över i datorn innan bebisen kommer. Så jag ser vansinnigt mycket fram emot att bli ledig!Att kunna lägga någon timme här och någon där och ändå ha tid att bara ligga på sofflocket och njuta - underbart!

Dessutom får jag väl börja planera jul redan nu! Tänker INTE gå ut i julhandeln med barnvagn!!! :shock:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vilken aktivitet!

Själv syr jag mer koder än textil just nu - men jag lär mig ju så mycket! :P

Lite tips/hjälp...?

Vi har bytt till mindre sovrum, bara en av Ikeas sängar gick in :roll: och den är rätt retro i sitt stuk... så nu söker jag tyg till passande gardin!

Sängen:

:arrow: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80121338

Och väggarna i rummet är målade i varm knallröd färg sen tidigare.

Förslag....?

:D

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Sån har vi :D . Vi målade vår vit, innan vi satte ihop den (och höll tummarna att inget var fel eller snett... 8) )

Men något snyggt tyg i vitt med stora detaljer med röda inslag borde vara snyggt. Jag har ingen aning om vart det skulle finnas dock...

Själv blev jag supersugen på ett par muddjeans till Vera - de var ju så fina, de Ottilia gjort. Funkar det tror ni? I större storlek alltså. Jag har ett fint rosa muddtyg som jag köpte någon gång men aldrig använt...
Hur gjorde du? Tog du tyget ur de gamla jeansen eller använde du även formen från dem?
Jag har ett par gamla stretsch som inte är så snygga på en nyss gravidmage och som börjar bli slitna. Jag funderar på om det går att använda dem. "bara" sy in rätt storlek, ta av linningen och sy på mudd uppe och vid benen.
Vad säger ni?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jag tror jag har hittat det...

=P~

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailP ... hBackLink=

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ok, då. Inte vitt, men skitsnyggt! Tycker jag!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Vad roligt att du gillar muddjeansen LO! Såhär gjorde jag, sen gör du som du... :wink:

Jag tog tyget av ett par slitna gamla jeans och använde mitt vanliga byxmönster (mjukisbyxmönster strl 1 år.) Sydde på mudd uppe och nere och sen lät jag fantasin flöda med stickningar över fickan osv. Lycka till!

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Ottilia.
Nu har jag inget byxmönster, eller inget mönster alls, så jag får väl improvisera helt. Får se om det blir något.
Jag har ett par andra gamla jeans med jättefina fickor på. Kanske ska ta dem istället. Eller fickorna från dem och tyget från de jag tänkte först...

Vi får se. (Igen)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej hopp! :D

Jag suktar och suktar efter muddjeans men det kommer bara massa sprundtröjor emellan 8) .

Har samma fundering som /LO - funkar muddjeans på lite större barn eller blir det töntfult? :wink:

Dina var ju superfina, Ottilia! Sånadära dekorsömmar klarar nog inte min maskin. Eller har du bara sytt raksöm på frihand?

Vet ni, idag köpte jag Ottobre woman och är sugen på att sy en klänning till mig själv. DET vore något det, jag som verkligen bara syr till barnen. Längtar efter tid... (jo, konstigt nog finns det liiiite sådant ändå, Ottilia. Fast jag försakar annat förstås, träning t ex :roll: )

Åh, vad den här tråden är KUL! :D
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej på er!

Gällande muddjeans, så tycker jag att de funkar långt upp i åldrarna. jag ska sy ett par till Maja och hon är 4 år. Min bästa kompis ville också ha ett par och hon är 34, så jag tror de funkar ganska länge :wink: .
Den där dekorsömmen på fickan är en förstärkt raksöm som jag bara freestajlat med - jätteroligt var det!

Ikväll har jag sytt två tunikatoppar i damstorlek. (Kommer ni ihåg singoallan? Jag har gjort en vuxenvariant av den.) En är en present och en var tänkt till mig själv. Men min blev lite i största laget, så jag får se vad jag gör med den. Lägger ut dem i bloggen imorgon så ni kan kika.

Gokväll vänner!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pst, Ottilia, är du den mörka, smala tjejen på stickcafét? :D :wink:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Nope! Jag står bakom kameran :wink: Men imorgon kanske jag hamnar på bild i bloggen med den på tok för stora tunikan på mig :lol: :lol: :lol:

/Gokväll!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilken Einstein jag är då! Såklart du står bakom kameran... :oops: :lol:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hon kunde ju haft självutlösare på kameran, Tinis!
Stilla
Gäst

Inlägg av Gäst »

Just det! Precis så jag tänkte... 8) :lol:

Jag vill börja blogga mina skapelser också, men det var visst inte gjort i en handvändning... Nu kom otåligheten fram här och maken tycker det är en dålig idé att börja med ett bloggprojekt kl 22:30 på kvällen. Är det det? :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

neeejdå Tinis, alla tider går bra 8)

sa hon som gjorde en testsida till på ett annat ställe och där la in bild på örngottsåtervinningen från i somras... igår kväll :roll:

:wink: :lol:

/Fjällmor (just nu med 2 hemsidor :shock: )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"