Lös bajs 03 på natten...

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Nyponros

Lös bajs 03 på natten...

Inlägg av Nyponros »

Hej!

Min Colin är 10 månader och har sedan 1 1/2 vecka tillbaka fått lös avföring 1-2 ggr/dygn. Tidigare har han aldrig haft några problem med varken magen eller avföringen. Dessutom har han de senaste 3 nätterna vaknat nästan exakt kl 03 av gråt och lös, illaluktande bajs i blöjan.

Han är en pigg, glad och aktiv kille som äter relativt bra 5 mål om dagen. Vi har hållt upp med fullkornsvällingen (började med den vid 9 månader) och ger nu majsvälling. Han ligger lite under normalkurvan och är fortfarande en tandlös gumma ;)

Man blir lite orolig när det inte ger sig. Vad kan detta bero på? Någon som varit med om samma?

Kramar Karin
:heart: Mamma till Colin född 071206
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Lös avföring har Rufus fått när det har varit tänder på gång. Inte mitt i natten iofs, men flera gånger under dagen. Känn lite försiktigt på tandköttet vid tillfälle så kanske det går att avgöra. Han har också börjat dregla en massa dessa perioder.

/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Samma här. Löst, fränt bajs mitt i natten med tänder. Kindtänderna var värst.
Nyponros

Inlägg av Nyponros »

Idag klockan 11.30 på väg ut till stan så träder den fram... en liten framtand!!! Välkomnar den första tanden varmt och tycker det är så skönt att fått svar på var lösa bajset kommer i från. Jag håll på att bli orolig för gluten- och laktosintolerans och dylikt. Hoppas nu att det normaliserar sig och att han slipper att göra toabesök på natten.

Tack för svar och hoppas ni får en underbar höst!

Kram Karin å Colin
:heart: Mamma till Colin född 071206
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Grattis till tanden! :lol:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"