Hej! Jag har en fråga om luren som skall råda bot på kvällstrasslet.
Är det meningen att man skall vagna eller buffa ända tills de somnar in? Vår 6,5 veckors bebis behöver en liten lur på kvällen, det är helt klart. Ibland tar hon den spontant i sittern efter att ha gnölat en stund. Är det ok?
Alla gånger fixar hon den inte själv. Skall jag då vagna ända tills hon somnar in? Om jag bara vagnar tills hon är lugn, så somnar hon nog inte in...åtminstone inte genast utan det kan ta en lång lång stund, och då har snart hela kvällen farit. Hur skall det vara?
vagning till liten lur vid kvällstrassel
vagning till liten lur vid kvällstrassel
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Hej!
Menar du en liten 5-minutare för att orka äta vidare?
Med Clara ammade jag till sömns och klockade 5 minuter, varefter jag väckte henne.
Ida lade jag över knät och buffade.
Kanske inte helt "by the book", men jag tyckte det var o.k när det gällde kortluren, gjorde ju inte så på övriga lurar. Så om du vagnar tills hon somnar just där, är det säkert helt o.k
kram anna
Menar du en liten 5-minutare för att orka äta vidare?
Med Clara ammade jag till sömns och klockade 5 minuter, varefter jag väckte henne.
Ida lade jag över knät och buffade.
Kanske inte helt "by the book", men jag tyckte det var o.k när det gällde kortluren, gjorde ju inte så på övriga lurar. Så om du vagnar tills hon somnar just där, är det säkert helt o.k
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.