Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj, shit pommes fritt. Kängorna... :heart:
Det började med ett par ALLDELES för stora get-a-grips, kan inte ha sett klkot ut på mig. Sedan ett par knallgröna jättefina docs. Sedan tror jag att jag har avverkat två par till, men har tyvärr inga kvar...
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och jag var bara kompis med folk som hade. Lite för oinne för att behöva ha egna.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Jag hade också kompisar som hade... Men jag hade super-kopior!!! :lol: Och långa vida kjolar och batikfärgad tunika... :roll: Näääe! Jag vill nog kanske ha ett par riktiga nån gång men aldrig i den kombinationen... :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

K-ina skrev:Jag hade också kompisar som hade... Men jag hade super-kopior!!! :lol: Och långa vida kjolar och batikfärgad tunika... :roll: Näääe! Jag vill nog kanske ha ett par riktiga nån gång men aldrig i den kombinationen... :shock:
varför inte...?

Jag har fortfarande långa vida kjolar.... och kängor...

8-[

/Fjällmor (otrogen mot DocM med ett par Graninge för tillfället)
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Härligt med så många med samma skosmak!
Stålhätta?

Jag hade (äkta) kilt och vapenrock till mina. Och grönt/lila/svart/oranget/knallrött/rosa hår, beroende på humör.

Shit vad man har tråkat till sig på gamla dagar.. :shock: :lol:

Vapenrocken och sjökaptensrocken hänger kvar i klädkammaren. Kilten ligger nerpackad i nån låda, och kängorna är fullkomligt utslitna..

Numera shoppar jag på ginatricot och HM, platttångar håret och har antingen brunt eller slingat hår. Oooh, vilken rebell man är numera :wink: :roll:

..men, men det kanske inte passar så bra med min gamla utstyrsel när man är 33? Mer som att man har nån slags tonårskris? Man måste växa upp, va? :roll:

Gjorde en nostalgitripp i låtar också för ett tag sen. Gammal, svensk punk... vilka minnen! Och sen en massa Depeche. Och så Millencolins "for monkeys".. sommaren -98. Tänk att man får nästan fysiska minnen av musik? Man känner sig precis som man kände sig då, på gott och ont!

Kraaaam!
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Fjällfolket skrev:
varför inte...?

Jag har fortfarande långa vida kjolar.... och kängor...

8-[

/Fjällmor (otrogen mot DocM med ett par Graninge för tillfället)
För att jag väger tjugo kilo mer nu!? Jag blir alldeles oformlig av långa vida kjolar - däremot skulle jag kunna ha en batikfärgad överdel om jag fick ha byxor till... Och kängor?!!! Ja - det skulle jag gära ha igen!

Minns den där eran med kjolarna, kängorna och batiktunikorna... Skinnryggsäck och oljerock hörde också till outfiten och jag var helt rätt med mitt röda hår på schrinska villan i Umeå. MEN de gånger jag av misstag hamnade bland ekonomi-nissarna så var jag sååååå fel. Tänk att jag till sist skulle slå ihop mina påsar med just en ekonom!!! :shock: :lol:

Jag är också låååångt från rebell blomman... Jag shoppar loss på Lindex, Kapp-Ahl och HM. Helst på halva reapriset. Inte så rebelliskt kanske?!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej raringar!

Här var det skokavalkad, nostalgi, röda hår och anti-rebeller. Har jag fattat rätt? :D

Jag har varken haft DocM, rött hår, kjolar eller särskilt mycket batik i mitt liv, haha! Min bästis, ni vet hon i USA, fyllde den kvoten för oss alla på den tiden det begav sig.:lol: Däremot har jag gjort en hel del egen batik med mina kids på fritidsgården. En konstart i sig.

K-ina, jag tycker jag är megarebell nu för tiden när jag INTE handlar och mest återanvänder det jag köpt för lääänge sen. :wink: En anti-kommersialismaction.

Tack Fjällan :heart: för skolänk. Du är en raring som bryr dig om mitt sko-problem. Jag ska kolla lite noggrannare när jag har tid.

Nu ska jag tillbaka till min kurs, idag har det utlovats drama halva dagen och bildskapande halva. Kuuuuul!

Ni skulle ha sett min kurslärares bilder från den förskola hon arbetat på som bildpedagog. Mycket små barn 2-5 år som skapat otroliga bilder! Jag är djupt impad av både barnen och hennes förmåga att guida dem i deras kreativa arbete. Det här är en ny värld för mig och jag känner mig jättesugen på att lära mig mer, mer, mer!

Nu vill jag bygga om vårt gästhus till skaparrum, haha!

Puss! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

citerar mig själv... :roll:

:heart:
Fjällfolket skrev:ok... nu är första sidan ute

Inte klar!

Men den är där...

fjallmor.se

8-[ :oops:

Det är tänkt att sidan ska växa med mig, ju friskare jag blir (för det blir jag ju, eller hur?!) desto mer verksamhet...

Kanske vågar jag göra en Tinis? :wink:

/Fjällmor
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

KLART du vågar göra en Tinis! SJÄLVKLART, fast en Fjällmor. :wink: Nu ska jag kolla din sida.

Puss!
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

GRATTIS till fjallmor.se! Den är ju SÅÅÅ fin :heart: Och så coolt namn. Har läst mycket av dig på forumet och du skriver så bra - klokt och roligt. Ser fram emot att läsa mer på fjallmor.se. Tror att den kan bli till stor inspiration från många. :D

Ps. Du verkar ju ha vågat en massa redan så jag är övertygad om att du vågar det du mer vill göra.

Kram Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Åhhh! Fjällmor! Nu är jag alldeles kär! I din blogg! I bilderna! I allt! Här har du en trogen bloggläsare från och med nu!

Kram! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fjällis: Jag har tjuvkikat, ju! Jättefin! :D

Glöm inte att ändra i länken här på forumet. M har fina bilder på sin sida, men du har ju länk till den på din.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh TACK!!!

:heart: :lol:

Det är läskigt att hoppa över kanten så här...

Jag börjar nu i liten skala att tala om att jag finns. Men hoppas på sikt kunna erbjuda SHN-kurning och/eller StandardModell-helg härhemma, och på distans...

och lite till ;-)

Tack Lotta för påminnelsen - åtgärdat! :thumbsup:

Kraaaam på er surödlor! :heart: NU ska jag återgå till att försöka få in kommentarsfunktion i bloggen :wink:

/Fjällmor
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Ewa skrev:Och Åsa: Frissa/terapeut :lol: Jag VET ju att du är supersnygg i kort hår. Det hade du ju när vi sågs.
Hej Ewa! Tack! Jo, kort hår är "jag". Men faktum är att jag var rätt långhårig när vi sågs! :shock: Tänk lite Marie Fredriksson nu, typ. Fast lite längre, men åt det hållet!

Gymnasietiden: page, tuperat med sockervatten, hemmasydda kjolar, Converseskor, militärjacka, konstiga herrskjortor... Kunde vara så tufft - men det var så fel. Hade väl mest sitt ursprung i obefintlig ekonomi och lika obefintigt självförtroende och mod. Visst, lite "udda" var man ju, pysslade med teater och islandshästar, men i grund och botten var jag en snäll flicka, som bara vill bli sedd och passa in. :roll:

Shoppade kängor i fredags. Men inte DcM. Ecco-käcko. Skall ju traska runt i Göteborgsvintern med barnvagn. Då är det Gore-tex som gäller. Men vilka skor! Såååå sköna!

Fjällmor - vilken underbart fin sida!!! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Jättefin hemsida, Fjällmor! Budskapet är helt glasklart :wink: - och jag får ett enormt sug efter att åka till fjälls! Ni är så himla duktiga som fixar att hålla på med sådant. Själv känner jag mig fortfarande som en pensionär när det gäller datorer (fast det var kanske orättvist mot pensionärerna) - trial and error funkar ibland :lol:

När det gäller skodiskussionen så har jag motsatt erfarenhet.. kanske för att jag är nåååååågot äldre än flera av er andra. Herre gud, när jag var UNG var det pastell- eller neonfärgade pumps med taxklack som gällde! Åttiotalet - någon som minns...? Jag köpte yuppiestilen med hull och hår som tonåring :shock: :lol:

Jannika frågade mig för några sidor sedan :oops: om Malmö stads temaparker. Kommunen här har faktiskt satsat en hel del på att rusta upp och bygga om/till kommunala lekplatser. Flera av dem har fått egna teman. Mina barns favorit är lekplatsen Hav och Strand (eller Piratlekplatsen som Pirayan säger :lol: ). Den domineras av ett jättestort piratskepp som man kan klättra i och styra, åka rutschkana nerför eller krypa under. Man blir riktigt leksugen själv! Andra temalekplatser som finns är Ekologi-, Bondgård-, Musik-, Spiral-, Vatten-, etc etc. Kul idé faktiskt. Fast nog med reklam för Malmö nu :wink:

I dag avundas jag alla er som slipper sitta inne och som i stället kan tillbringa dagen ute, i det vackra höstvädret....
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"