Jag har med hjälp av SHN-boken och genom att läsa en massa här inne på forumet kurat min 8-månaders dotter för ca 1 månad sedan. Det har gått ganska bra tycker jag, det som krånglar är fortfarande vargtimmarna och dagsömnen, men det verkar vara väldigt vanligt har jag förstått.
Här har det dock dykt upp en ny utmaning dom senaste nätterna!
Hon har också börjat vakna tidigare på vargtimmarna den sista tiden. Förrut sov hon till ca 05, numera vaknar hon redan vid 04 första gången. Men det kanske är vanligt att det blir så en bit in i kuren?! Natt är 19-07.
Sedan undrar jag också om hon har lagom antal sovtimmar på sitt schema. Det är 12-45-1,5-20. Måste erkänna att dom sista 20min är väldigt svåra att få henne att sova på, ibland blir det inget sovet alls!? Hon sover ute i vagnen på dagarna, tänkte att det kunde vara skönt om hon var van vid det så det var lättare att ha med henne på aktiviteter och utflykter på dagtid. Än har jag inte vågat prova söva henne någon annanstans än hemma, men vi ska bila 35 mil och hälsa på morfar nu till helgen så det ska bli spännande att se hur det kommer att gå!
Förvirrad?
Hoppas kanske att någon klok människa här inne har något bra att säga om detta!
Tack på förhand,
/Anna