hei,
skrev for noen dager siden at kuren var vellykket, men etter 3 netter med sovande 19-07 har vi nå hatt en natt med 4 oppvåkninger. Den siste fra 05:30 - 06:00. Ramsade og ramsade etter alle kunstens regler, men måtte til slutt bumsa, ble stilt da til 06:53 men da fikk det bli morgon.
Endrede på rutinen i går da vi gikk tur og den første luren ble i vognen i steden for sengen, kan det ha forstörd allt? Som jeg skrev i går så blev det ingen lur etter det. Fikk ikke svar på mitt spørsmål i går og tok sjansen på en lur på 20 minutter rundt 15:30. Vi har samme problem som "Heskis" med at han gråter når han ser sengen... Han hadde nettopp sin første lur i dag 08:45-09:30. Sovnet ikke før 09 etter en bumsa og fikk ett kvarter lengre slik at jeg vekte han kl 09.45. Er kjempesur og vil bare sitte hos meg hele tiden.............
Forstörd nattesøvn ?
-
Wenche Skjevik
Forstörd nattesøvn ?
Markus født 2 Februar 2008
-
Wenche Skjevik
Hejsan.
Han verkar ha lite vargtimmes trassel och det är jätte vanligt.
Mitt tips:
- KOLSVART (mörkt) i rummet
- EN pangramsa, inte mer
- Eskalerar gnället så kan du sätta på hög klassisk musik eller höga husljud typ en dammsugare.
- Skulle han verklig verkligen bli ledsen så kan du gå in och solfjädra MEN oftast är dom bara arga och då är det överflödigt.
- Ställ en väckar klocka utanför rummet som ringer in morgonen.
Gällande dagslurarna så är inget förstört men däremot undrar din lille vad som gäller, kan jag fortfarande vara trygg? Är jag säker här? Och då är det upp till dig att besvara honom -JA, det är säkert, mamma vaktar! Och gör det då genom att jobba med ramsan, upprätta dialogen vid behov, du ska ha sista ordet, han ska veta att han är säker, att han frågor har fått svar.
//Malin
Han verkar ha lite vargtimmes trassel och det är jätte vanligt.
Mitt tips:
- KOLSVART (mörkt) i rummet
- EN pangramsa, inte mer
- Eskalerar gnället så kan du sätta på hög klassisk musik eller höga husljud typ en dammsugare.
- Skulle han verklig verkligen bli ledsen så kan du gå in och solfjädra MEN oftast är dom bara arga och då är det överflödigt.
- Ställ en väckar klocka utanför rummet som ringer in morgonen.
Gällande dagslurarna så är inget förstört men däremot undrar din lille vad som gäller, kan jag fortfarande vara trygg? Är jag säker här? Och då är det upp till dig att besvara honom -JA, det är säkert, mamma vaktar! Och gör det då genom att jobba med ramsan, upprätta dialogen vid behov, du ska ha sista ordet, han ska veta att han är säker, att han frågor har fått svar.
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12