Hej,
behöver ett råd från er erfarna AW-anhängare..
Har kört benhårt på standardmodellen nu i tre dygn (började om efter ett misslyckat försök från min sida). Äntligen har vi börjat lära känna varandra så det fungerar verkligen jättebra. Hoppas nu på att detta kommer att fungera hela vägen ut.
Nu är det så att i semestertider som det är ska jag nu på söndag åka bil i 33 mil och det brukar ta 3 till 3 timmar och en kvart. Hur ska jag nu göra?
Emmas lur på morgonen när vi ska åka är 2,5 timmar. Om hon somnar direkt i bilen, ska jag då väcka henne efter 2,5 timmar och amma på vägen någonstans och vänta ut hela "vakenpasset" på 1,5 timmar (det är så hennes schema ser ut, vi följer Sallys ifrån SHN-boken) innan vi fortsätter eller ska vi låta henne sova om hon nu gör det?
Förstör jag allt jag nu byggt upp i 3 dygn om vi gör denna resan?
Kanske kan låta en del av "vakentiden" göras i bilen, underhålla henne så gott det går så att vi åker kanske en halvtimme innan egentligen vilan ska börja?
någon som kan komma med förslag och råd på hur jag ska göra?
Undrar även hur pass mycket jag kan "flänga" med Emma nu, det är ju inte riktigt spikat ännu schemat (hon blir 6 veckor på måndag) men vi är en bra bit på väg och jag vill inte att det ska förstöras.
Kramar till er alla så länge.
/tessan