nu har vi kört kuren och uppföljningsveckan. Vi började kura för att dottern (nu 7 mån) var vaken 1-2 h/natt. oftast vaken och pratglad, för att mot slutet bli trött och gnällig.
Så är det än. Två eller tre av kurens nätter har hon kunnat ramsas till ro eftertyp 5 min, men oftast har vi vår timme (nån gång mellan 3 och 5) då hon vaknar och håller låda i en timme. I natt vaknade hon 23.30. Vände henne (hon hålls inte på mage om man lägger henne så), solfjädrade, ramsade ut. Hon somnade. Kl 2 var det dags igen. Samma sak. 3.50 vaknade hoch igen och började prata - hela ordförrådet. Många gånger. Olika röstlägen, de höga brösttonderna kom allt oftare. Jag var förstås genast inne med svängning, solfjäder och ramsa. Sedan påminnelseramsor.
Men det tog till 5.10 innan hon somnade. Jag blir så trött. Och hon ligger i rummet med datorn, så där kan jag inte heller gå in och göra något livsviktigt (någon skrev om att redigera filmer o.dyl.) Husljuden försökte jag smått med, men är inte så motiverad att plocka med diskmaskinen kl 4 på morgonen. Dessutom är jag rädd att väcka storasyster.
Har tänkt flytta dem i samma rum bara lillan börjar sova. Men som det nu ser ut, så får vi väl ha henne i arbetsrummet tills hon blir konfirmerad.
Tips, uppnuntrande ord på vägen?
m