Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Näe, inte alls! Jag fick äntligen svar på mitt sms. Skööönt. Ågren var namnet *frieda* :oops: och jag kunde inte leta precis när jag upptäckte att han var väck för jag väntade hem storbarnen och hade just lagt de små.

Idag har jag storhandlat med alla fyra mitt i fredagsrushen och det gick så himla BRA! Jag är värsta malliga mamman. Vi fick massor av positiva kommentarer från andra kunder (bara äldre) i affären. Jander läste på lappen och strök det vi plockade i vagnen, Nike körde scannern, Milo satt i vagnen och stoppade i påsarna medan Nella hade hand om den sociala biten från vagn-sitsen. Hon tjoade och hejade på alla vi mötte när hon inte gapskrattade åt vad vet man? Det måste ha varit omåttligt roande att åka i kundvagn. :lol: Jag skötte saxandet mellan alla andra gävlebor som också storhandlade inför helgen. Vilket teamwork va? Så Jenny, lika svettigt idag men av roligare anledning. :wink:

Vi brukar alltid sköta de där gigantoinköpen kvällstid när barnen lagt sig men ikväll ska darlingen spela på pub i Gävle och det vill jag inte missa. :D Snart kommer mormor hit och är sov-barnis.

ÅsaB, nu när jag är lite mindre självömkande så måste jag säga att det var en hiskelig men uppiggande historia med Mojje :lol: men jag kan bräcka den med åtminstone två från min barndom som är etter värre. 8) :wink: (Vi har också haft en katt som hette Bosse!)

Idag har våra bröllopsinbjudningar landat i brevlådorna och det är redan två familjer anmälda. Kuuul! :thumbsup:

Tack för er empati angående låne-hunden. :heart: Här finns det alltid nån som orkar bry sig och ta sig tid även med fisproblem i världsrymden. Det värmer.

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Fjällfolket skrev:
Sussi skrev:Ni som vet allt! :D ;)

Hur många ägg kan man ge till ett barn? Är två ägg/dag för mycket? Min 10-åring W behöver en ordentlig frukost för att hålla jämnt humör i skolan. Han brukar få omelett, mjölk och frukt eller liten smörgås, men kan jag ge honom det varje dag? Hur mycket påverkar egentligen bröd/kolhydrater/socker humöret? Jag vet inte om jag har rätt eller bara inbillar mig, men jag tycker mig se skillnad på honom (och hans "beteende") beroende på vad han äter...
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannik ... 3%B6r_barn

Doktor D's kostråd för barn :thumbsup:

En bra start... vill du sen rota vidare så fins det massor att läsa i ämnet. Men börja här :wink:

Kram :heart:
/Fjällmor
Har läst lite nu, och till min glädje såg jag att Annika Dahlqvist föreläser i Uppsala i oktober! Men sen när jag tittar på Vuxenskolans program ser det ut som om hon var där förra veckan.... :( Jag måste kolla upp det bättre, skulle jättegärna gå och lyssna på henne!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: Vad skönt att hunden är tillrätta och att du svettats med lyckliga barn på storhandling idag :lol:.

Vi skulle också storhandlat idag, men sambon blev krasslig och jag blev knäpp i huvudet. Vilket gjorde Anton lycklig, för då blev det pizza och fotbollspinnglass till fredagsmyset :lol:.

Jag skriver det här litet, för varje gång jag sagt någonting förut så har det kollapsat igen:
Abbe har sovit 6 av de 8 senaste nätterna - hela långa sköna nätter (förutom litelite vändningscirkus vid-5-tiden som han skött ganska så bra själv!) :D :D :D

Kram från knäppot
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh! Jenny, du är inte ett dugg knäpp, bara så du vet. Och du ser vad du glädjer din son. Perfekt. Duuuktiga Abbe. :heart: Och duuuktiga mamman. :thumbsup:

Puss Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

ÅsaB skrev:K-ina förlorade sin "träffa-forumister-oskuld" till mig!
Hahahaha! You popped her cherry, med andra ord :wink: ... Ja, det har jag ju gjort för läääääänge sedan (fast är det fusk om den andra forumisten är gift med ens lillebror och inte någon av oss egentligen är forumister vid tillfället :?: :roll: )...

Jag tänkte på Jannika i dag. Det var en helt underbar eftermiddag på lekplatsen - Sessan & Pirayan lekte loss i tre timmar på en av Malmös fantastiska temalekplatser och jag satt på en bänk och läste en av Martina Haags böcker. De andra föräldrarna tittade lite i smyg på mig för jag skrattade faktiskt högt ibland :wink: Och tänkte på Jannika :lol: :lol: :lol: Varför blandar jag liksom ihop dig med Martina Haag?? Du får ta det som en enorm komplimang!

Imorgon tänker jag tänka kloka tankar under ett besök i Köpenhamn. En hel dag tillsammans med Mamma! På Ströget! Jag behöööööööver lite shopping i mitt liv!! :roll: :roll: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

och inte någon av oss egentligen är forumister vid tillfället
Höhöm, höhöm... [-X Nu får du prata sinsemellan med dig själv som de säger på finskat 8) jag är i alla fall en hjärtebarnskontrollant och kikar in här varje dag även om jag inte skriver precis VARJE dag... :roll: :lol: Men vi ser så hjärtans gärna mera av dig i den mån du orkar. 8)

Jag har varit otrogen. :shock:

Sur-ödlan har inte sett mig på jag vet inte hur många sidor och inte jag ödlan :o , men det beror på att... jag har varit aktiv på... ett annat forum...

Men nu så vill jag höra allt vad som pågår här igen, så även om jag inte hinner läsa ikapp tio sidor så får ni gärna kackla ikapp mig! :lol: Hit it! :shock:

Jag kan säga att dagens höjd punkt var när jag och min lilla tjej låg i Stora Sängen i säkert en halvtimma om inte mer och bara skrattade oss fördärvade åt olika små hyss som hon behagade att hitta på :lol: :lol: :lol: - ja, jag också. Helt fördärvad. :lol: Det är första gången som jag skrattat på det där "bästa kompis" - viset med henne :heart: och det var helt underbart! :heart: Det topppar helt klart även Liseberg-besöket idag. :mrgreen:
K-ina

Inlägg av K-ina »

ÅsaB skrev:Jag träffade K-ina igår! :D Och behöver jag ens säga att det var jättekul och att jösses - vilken tjej? Det vet vi ju alla ändå, men det är så kul när det bara faller på plats och man träffas som om man har setts tusen gånger förr!

Dessutom var jag FÖRST! K-ina förlorade sin "träffa-forumister-oskuld" till mig! Riktigt stolt är jag, faktiskt!
:lol:
Kramar// Åsa
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Vad gullig du är! Det var verkligen jätteroligt att få ett riktigt ansikte på en forumist. Hoppas att det blir fler! [-o<
Och för den som ännu inte träffat Åsa: Hon är supertrevlig och inte alls så ful i håret som hon själv tror! :lol: 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev:Höhöm, höhöm... [-X Nu får du prata sinsemellan med dig själv som de säger på finskat 8)
Kära svägerska! Jag uttryckte mig oklart - ingen av oss var väl forumister första gången vi träffades (du vet den där gången när du betedde dig som en gammal hemmakatt eller hur det nu var din svärfar uttryckte sig vid ert bröllop :roll: :lol: )? Jag veeeeeet att du är hjärtebarnskontrollant :wink: :heart: Själv är jag synnerligen otrogen, men jag tror att det beror mest på att det här forumet ställer lite högre krav på intellektet för medverkan än vad Fejjan gör, och just nu är mitt intellekt lite..... hmmm.... :roll: :roll: :roll: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

K-ina skrev:Och för den som ännu inte träffat Åsa: Hon är supertrevlig och inte alls så ful i håret som hon själv tror! :lol: 8)
Jösses - det finns inte en hårvårdsprodukt som inte satt i håret på mig vid det aktuella tillfället! Ojoj, om ni bara visste! Men imorgon eftermiddag, dåååååå, då sitter jag ääääntligen hos min lilla hårfrisörska och lägger mitt öde och hår i hennes händer. Tänkte byta totalt, tror jag. Superblond och kortårig. Det var längesedan jag var korthårig och det är min bästa frisyr. Så det så! Nytt liv på ingång! :D

K-ina - hoppas att resten av vistelsen i den stora staden Göteborg var bra! Och att ni bodde bra, om än långt från centrum.

Själv riskerade jag nästan mitt liv genom att gå på mässan i lördags. Hade det inte varit för AW's lilla föreläsning, så hade jag definitivt inte gått dit. Jag var inte ensam där inne, om man säger... :shock: Men det var roligt att träffa Anna igen och jag fick köpt en bakbok (som jag redan bakat ur) och ett fint pussel till Walle. Så jag var nöjd ändå.
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

hohooo! :lol:

Tack för morgonskrattet! Ni är för härliga!

ÅsaB, du är min nya idol, bara så du vet. Jag skrattar alltid så vansinnigt åt det du skriver. Även om livet är piss... :wink: :lol:

Fick värsta surödle-abstinensen nu ju... :shock:

KRAM Tinis
K-ina

Inlägg av K-ina »

Åsa B: Fattar inte att du orkade! När jag trängde mig ut från mässan på fredag eftermiddag så var kön lååååång! Lördagen måste varit rena kaoset!
Göteborgsvistelsen var trevlig och hotellet helt OK. Restaurangen vi besökte var däremot dyr och dålig - men vad tusan... Shit happens! :lol:
Mamma till två pojkar.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tinis skrev: Fick värsta surödle-abstinensen nu ju... :shock:
me 2... BIG time..

*snickrar vidare*

(pekar på tråden "vilken blogg?" här på kackel...)

8)

/Fjällmor
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

K-ina skrev:Åsa B: Fattar inte att du orkade! När jag trängde mig ut från mässan på fredag eftermiddag så var kön lååååång! Lördagen måste varit rena kaoset!
Göteborgsvistelsen var trevlig och hotellet helt OK. Restaurangen vi besökte var däremot dyr och dålig - men vad tusan... Shit happens! :lol:
Det var rätt jobbigt. Sammandragningar, svetten lackade och så kissnödig på det. Men vad gör man inte för kulturen? Nej, jag hade ALDRIG gått dit om det inte varit för att lyssna till Anna.

Vilken restaurang?? Nyfiken...
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag tror den hette Johanssons krog och låg alldeles bredvid Winn... Bestämde mig efter mycket velande för en klassisk plankstek. Det var typ hundra år sen... Köttet var blodigt fast jag ville ha det välstekt och potatispurén var pulvermos... sen kostade 179 kronor!!! Värsta, sämsta syltan hade gjort den bättre och billigare!

Drack ett och ett halvt glas rödvin också. Orkade nästan inte lyfta fötterna efteråt. Vilket INTE var bra när jag skulle över farthindret framför hotellentren! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åhå! Aha! :lol: Ja men dååå stämmer det ju, Gablex! :wink: Jag som trodde att du hade åsikter om hur ofta vissa som påstår sig vara hjärtebarnskontrollanter :roll: och diplomerade och gud vet vad egentligen hänger här... :shock: :lol:

Men det stämmer ju bra! Jag visste inget om några eminenta forum på den tiden då jag inga barn hade... ocj det var duuuuu :D :D :D som fick mig att hitta hit öht! \:D/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"