Underbart att det finns ett nystartat forum. Kände mig smått desperat ett tag...
Nåväl, vi har en son, Arvid, född i november -03 som vi gjorde kuren med då han var 6 månader. Vi har ett schema på dagen som jag införde medans jag var hemma med honom. Sedan en dryg månad är Arvids pappa hemma med honom istället och jag tror att det kan vara så att schemat inte är lika strikt längre som på 'min tid'(ifall det nu har nån betydelse). Med det menar jag främst att sovtiderna varierar lite i både tid och längd. Jag tror att det beror på att Arvid inte riktigt behöver två lurar men inte klarar sig på bara en heller
Arvid har gått från att sova gott och länge på natten till att för ca två veckor sedan fullkomligt ta knäcken på oss och ropa efter nån av oss var 30:e-60:e minut. Nu är han lite snuvig och har varit ganska så förkyld en dryg vecka. Under denna tid så ställdes sömnen på ända som jag beskrev.
Arvids pappa ramsade enligt SHN-modellen i början, men med klent resultat så vi beslöt att vänta tills han repat sig från förkylningen. Vad som hände då vi ramsade var att han började skrika väldigt högt och ihållande på ett sätt som vi inte hört förut
Istället har vi gjort så nu att vi går in till Arvid så snart han hör av sig och lägger honom ner i sängen igen och stoppar om. 8 ggr av 10 somnar han om på en gång. De andra gångerna ger vi lite vatten att dricka och lite näsdroppar och sitter med honom tills han är lugn och verkar vara på väg att somna. Det är ju lite svårt att veta i mörkret.
Kan tillägga att vid tidigare förkylningar så var det inte alls så här utan han sov i princip natten igenom (enstaka uppvaknande).
Vi har kommit överens om att köra om kuren igen så som vi gjorde allra första gången, då det gick mycket bra tycker jag.
Tänkte hör om nån av er har lite input i denna fråga. Har någon kurat igen? Har ni varit med om att det varit riktigt dåligt (som vi har det nu ung.) och det har rättat till sig s a s? Kan det vara försenad 8 månaders ångest? Vi behöver lite peppning här!!!!