Stör sig själv när hon rör sig i sö

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Molly

Stör sig själv när hon rör sig i sö

Inlägg av Molly »

Jag behöver lite tips och råd angående min 4-månaders bebis. Hon brukar sova som en stock dom första timmarna men börjar sedan röra sig enormt mycket i sömnen, fäktar med armar och ben. Jag har ett äldre barn också och även hon rörde sig ganska mycket i sömnen i perioder. Problemet med min lilla flicka är att hon kan hålla på väldigt länge och hon stör sig själv. Jag tycker synd om henne eftersom hon inte får den vila som hon behöver. Hon är inte vaken när hon börjar röra sig men vakanar till efter en stund. Hon har napp och jag har funderat på att ta bort den. Tror ni att det skulle hjälpa så att hon inte är beroende av den när hon ska somna om. Hur går jag isåfalll tillväga? Hon lägger sig klockan 19.00 och morgonen börjar klockan 06.00. Hur kan jag hjälpa henne att komma till ro utan napp. Som det är nu lägger jag bara ner henne så att hon får somna själv vid alla sovstunder( med napp). Hon äter inte på natten och hon vill verkligen sova. Är det någon som har erfarenhet av barn som rör sig mycket och stör sig själva. Jag vet ju att det är utveckligsfaser dom går igenom när dom rör sig men hon verkar ju inte kunna komma till ro, napp bort? Tacksam för svar, Molly
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Sover hon på rygg :?: Då är min stora (lilla) erfarenhet att de fäktar och stör sig själva.

:idea: Bort med nappen! Om inte nu, så senare, kommer hon att vakna när hon tappar den. Helt i onödan för den behövs ju inte överhuvudtaget (förutom för dig kanske :wink: ). Bort med nappen :!: Hon glömmer den snabbare än du kan ana och skulle hon få ett stort sugbehov så har hon ju en tumme på vardera hand. :D

:idea: Skulle hon behöva hjälp att komma till ro (vilket inte verkar behövas, hon somnar ju själv redan nu) så har du ju verktygslådan här på sidan. Vagna lite lätt t ex.

Lycka till! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"