Några frågor ang 8-månaders, vagnsovande.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
AnnaS-78

Några frågor ang 8-månaders, vagnsovande.

Inlägg av AnnaS-78 »

Hej,
min lilla dotter är nu snart 8 månader och kuren har verkligen räddat mig och våra liv. Lillskruttan sover som en prinsessa och jag bubblar av lycka och glädje...för tre veckor sedan orkade jag inte leva mer pga sömnbristen...

Hon är rätt stor, närmar sig tio kilo och kan ju inte direkt ligga i liggvagnen längre Jag försöker få henne att sova i sittvagnen och vi fäller ner den och hon sover på magen med larm.

Finns det någon annan som har en CITY CROSS sittdel? Jag vet inte om den är för liten för henne... Den är 32 cm bred. Hur stora är era vagnar? Det kanske inte gör så mycket... Det har varit lite svårt för henne att sova i vagnen på sistone, men jag vill ju kunna ta med henne överallt både för hennes och min skull och jag vill ju henne möjligheten till frisk luft. Hon sover tre pass på dagen. Tacksam för lite goda råda
Mvh Anna och Lilla Ebba :D
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan.

Jag vet inte vad det är för vagn du har, känner ej till den du har, emn jag själv hade en ganska träng quinny freestyle och gossen sov gott i den närmare 10 mån, men det är så olika med dom små, en del vill ha STOR plats andra vill ha trångt.

Det du skulle kunna gör är att köpa en gammal begagnad vagn just för ändemålen "vagnsovning" om du upplever att din är för trång, det brukar ligga ute billiga på blocket. Sedan vet jag att en del köpt gammla begagnade syskon/tvilling vagnen för EXTRA stor komfort. :wink:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
AnnaS-78

Inlägg av AnnaS-78 »

Tack så mycket för svaret!
Jullan

Inlägg av Jullan »

Hej Anna,

Jag har en Emmaljunga City Cross sittdel, är det en sådan du menar?

Jag står mitt i valet och kvalet när jag ska byta ut min liggdel mot sittdelen. Plutten är lite drygt 7 månader nu och får med nöd och näppe plats i liggdelen. Hade det inte varit för att jag började kura honom för 11 dagar sedan hade jag nog bytt nu.
Nu är jag mest rädd att ett byte ska få honom att inte sova alls på lurarna då han är så van sin liggdel. Han verkar inte ha så mycket emot att det är trångt i alla fall ... :? Men förr eller senare måste jag ju byta! :shock:

Har ditt barn sovit i sittdelen sedan hon kurades?

kram
/Jullan
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"