Tack
Elle 
7,5 tim...

Ganska ofta landar Lani runt 6 tim...(på BB sov hon ca 21-22 tim/dygn). Har sagt det förr och säger det igen: jag trodde att de som beskrev sina tröttisar här på forumet överdrev en smula. Jag gör ödmjukt avbön och placerar mig i en virtuell skamvrå 8)

Har för mig att Tessan skrivit på forumet om sin lilla "tröttmössa" Rasmus. Får leta.
"Århundradets fight"
I söndags var jag så nervös så jag nästan kräktes. Jag tyckte ju att jag redan
gått världens fight denna säsong i och med körkortstagning som höggravid. Men ack nej. Det gick upp för mig att jag dagen därpå skulle vara ensam primär vårdare för våra tre barn då Maken efter fyra veckors pappaledighet skulle återvända till arbetet.
Jag som inte ens tycker särskilt mycket om barn skulle alltså ta hand om tre stycken...

Vadå "inte tycker om"

Arbetar inte du som lärare annars

Jo, det stämmer. Men jag gillar liksom inte barn bara för att de är BARN. När jag lär känna dem däremot tycker jag om de allra flesta och är riktigt bra på att hitta vackra saker hos människor, stora som små
Fast egna barn hade jag inte tänkt ha. Inte förrän min då blivande man på tredje daten sa att han tyckte vi skulle ha två stycken. Två söner. Precis som i hans egen familj. Eller som i Dallas där det kryllade av söner. Förutom Lucy då men eftersom hon var dotter till knepige Gary räknades hon liksom inte i den machofixerade Ewing-familjen...
På hemmaplan:
Nancy med döttrar
Bortaplan:
Värk, ovana, oro, blodsockerstrul, nattmatning, trasig tv, urbota dum biologisk begränsning i form av enbart två armar...

Mitt i min ångest och mitt dåliga samvete för att jag kände som jag gjorde gick det upp för mig att fighten inte var jag MOT barnen utan istället jag OCH barnen mot en massa hinder att överkomma.
När halva måndagen passerat kändes det ändå som om jag genomfört ett halvt maratonlopp. Känslan av "koll" varierade en smula...
1. Vällingmys i soffan med tre ljuvliga töser, frid, gos =
"queen of the world", världsmästare på detta med barn eller, va, va

Cool som fan är jag ju... och
snygg 8)
2. Tre bajsblöjor på raken strax före lunchvilan samtidigt som alla skulle utfordas samtidigt som Lussi antingen lade sig på Lani i babysittern eller använde handfatet som gymparedskap samtidigt som Leia målade hela bordet med vattenfärg samtidigt som disken måste fixas så att det fanns utrustning till mjölkersättningstillverkning samtidigt som tvätten måste hängas upp för att inte bli skrynklig och behöva tvättas om samtidigt som tonarterna antog en smula gnälliga former... =
Ridå.
Det var inte
lika lätt att vara världsmästare i scenario nr 2 men sen när alla barnen väl sov tyckte jag åtminstone att jag förtjänade en liten distriktsmästartitel O:) .
Reflektion:
Barn nr 1: "Oj oj, min bebis har ett ludd mellan tårna, hon vaknade 2 min före utsatt tid och nu när jag råkade buffa en halv buff i otakt måste jag nog rusa till forumet och fråga ifall jag förstört "alltihop"

"
Barn nr 3: "Vänta lite...har vi inte en till nånstans

Var sjutton har jag lagt henne :-k

"

Kram från Nancy