Å hej!
Ja då är vi igång med schema, buffning, vagning och oj oj...
Det går ganska bra ändå, i alla fall så intalar Tina mig det och det är super!
Läggningen igår tog totalt 32 min. Vi började 18.59 och var klara 19.31. Jag fick gå in två gånger. Han skrek endel, speciellt i början och när jag ramsade, men sista gången var han lugn.
Under natten gnällde han lite då och då i sömnen. Jag var påväg in flera gånger, men eftersom det inte blev något mer så lät jag Gustav fortsätta att sova utan att störa. 05.15 kom ett kort skrik och sen ett till. Då gick jag in och han stod då knä, och var inte alls trött. Jag fick kämpa i 27 minuter. Fick lägga honom tillrätta flera gånger eftersom han envist ville ställa sig upp, buffade länge och solfjädrade. Gick ut med ramsan och allt var lugnt. Gnällde lite vid bekräftelsen och fick bekräfta igen tre gånger innan det blev helt lugnt.
Sen kom en miss...

Vi hade glömt att flyttat plattan till andningslarmet. Vi hade bytt sovhåll på Gurra för att lättare kunna buffa, men inte flytta plattan som sagt var... Larmet började pipa och jag och min man blev så klart tokrädda!

Gustav med så klart. Det tog ändå bara 6 min för honom att somna igen, men efter en kvart skulle vi väcka den lille stackaren. Det gick faktiskt bra. Inget skrik, han var glad.
Läggningen vi kvart i nio gick bra! Han var trött och det tog 6 minuter.
Vårt stora problem idag var den långa eftermiddagssömnen i vagnen!

Vi var ju lite oroliga, men det hade vi kommit över. G var trött och det hjälpte nog till i början. Vi la honom tillrätta och började vagna 2min. Han skrek upp sig efter ramsan, så vi gjorde allt igen. Då kom jag på att vi hade glömt att skaka i handtaget och gjorde detta. Vi hade en flisfilt över vagnen och vi märkte att det blev otroligt varmt i vagnen. Vid nästa läggning tog vi lite diskret av honom byxorna. (han vagnas inomhus) Jag började att lägga handen på hans rygg efter varje dragning och tillslut lugnade han sig. Det tog 22min och jag var stolt! \:D/ Efter 49min vaknar lille G och skriker och sätter sig upp. Vi lägger tillrätta, vagnar med handpåläggning och skakar och han blir lugn. Sedan ramsar jag och då blir han hysterisk och sätter sig upp. Jag lägger ner igen han blir arg, vagnar 2 min och skakar. Han blir tyst och efter ramsan är han tyst. Han får bekräftelsen efter en minut och är tyst i en halv minut. Sen börjar han att skrika ocgh sätter sig upp. Jag lägger honom tillrätta och vagnar, skakar och han är tyst och lugn. I och med ramsan sätter han sig upp och börjar dra bort flisfilten. G är lugn och ser rätt pigg ut i alla fall ser han förvånad ut. Detta senario upprepas i fem omgångar. Kockan har då hunnit bli tre. Då ska Gurra inte sova mer och vi lyfter upp honom. Vi höll på i 50 min. Det är ju otroligt! Vad gjorde vi för fel? ](*,) Finns det något sätt så att han inte sätter sig upp? Min rygg och min arm kändes efter dessa 50 min.
Hoppas vi kan få lite hjälp!
Kramar C