Jaha, jaha...
Nu vill jag gärna höra era åsikter om ett par fenomen som jag funderar över:
När kocken - vad han nu heter - gick vidare till slutaudition så hette ett av juryns råd: "banta."
och jag sitter nu här och undrar:
Varför det
Om de menar att en idol skall se ut på ett visst sätt, varför får då inte ALLA personer som är överviktiga och gått vidare till slutaudition det rådet

Kocken är knappast ensam om att gå med en rund kropp.
vad menas
Juryn anser att kocken har en reel chans, och därför får HAN rådet banta
Man kan ge rådet "banta" till en kille men inte till en tjej
Man kan ge rådet bara när personen har en viss typ av övervikt, när övervikten blir för uppenbar får man inte längre ta sådana råd i munnen
Om nu utseendet är så viktigt vilka chanser har då andra runda medtävlande

På riktigt

Folk har redan åkt ut ur tävlingen fast de haft sångröst med motiveringen "du ser inte UT som en idol".
Numero två:
Jag tycker det är lite trist när juryn så tydligt har en klar favorit som de försöker - med hjälp av TV4 - sälja på svenska folket.

Visst är lilla Anna duktig, men nu börjar det smaka surt i min mun. Det är ju inte hennes fel, men det blir lite tröttsamt när hon skall kramas om efter i princip varje sin möte med juryn, och därefter skall man igen och igen få höra juryn diskutera hur stor hon är.

Så att svenska folket RIKTIGT fattar hur de skall lägga sina röster, eller

droppen gick för min del när dagens episod av "Idol" tonades ut till tonerna av "Have a heart" - en av de låtar som Anna framfört. Visserligen inte hennes version av låten, men ge er nu. Det skall ju vara en tävling.

Vad är vitsen när juryn har redan bestämt sig för sin etta

Kan det bli någon annan när en person housas upp som "den mest musikaliska de träffat någonsin" och allt vad det är
Jag tycker lilla Anna är söt och duktig. För min del får hon gärna vinna hela klabbet, var så god. Men nu får det vara bra. Vi HAR fattat.
och fler röster..