Hur tänker man när vintertiden kommer?
Hur tänker man när vintertiden kommer?
Hej!
Jag undrar hur man ska göra när vintertiden kommer? Är det något man ska förbereda sig inför?
Sarah
Jag undrar hur man ska göra när vintertiden kommer? Är det något man ska förbereda sig inför?
Sarah
Hej
Jag har aldrig koll på när vinter/sommartid infaller, och min mobil ställer om sig själv. Några gånger har jag alltså helt ovetandes ändrat schema med en timma. Har inte varit några problem. Nu senast så bytte jag helt enkelt tid, för det är skönare för tröttomamma att gå upp kl 8 istället för 7.
Men båda har gått bra. Jag skulle aldrig orkar hålla på att ändra med en kvart varje dag och sånt. Men så kan man göra annars med.
Jag har aldrig koll på när vinter/sommartid infaller, och min mobil ställer om sig själv. Några gånger har jag alltså helt ovetandes ändrat schema med en timma. Har inte varit några problem. Nu senast så bytte jag helt enkelt tid, för det är skönare för tröttomamma att gå upp kl 8 istället för 7.
Men båda har gått bra. Jag skulle aldrig orkar hålla på att ändra med en kvart varje dag och sånt. Men så kan man göra annars med.
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
-
Jonatans_mamma
Hej!
När vi har ändrat till vintertid har vi fyra dagar innan förskjutit en kvart per dag. När sen tiden väl ändras har man redan den rätta tiden utan att barnet märkt sa mycket av det. Till vintertid ska man ju annars sova en timme mer vilket nog de flesta barn har svart för...
Man kan ju ocksa helt enkelt lata barnet vara vaken en timme extra pa kvällen om man vill. Helt efter tycke och smak!
Kram Malin
När vi har ändrat till vintertid har vi fyra dagar innan förskjutit en kvart per dag. När sen tiden väl ändras har man redan den rätta tiden utan att barnet märkt sa mycket av det. Till vintertid ska man ju annars sova en timme mer vilket nog de flesta barn har svart för...
Man kan ju ocksa helt enkelt lata barnet vara vaken en timme extra pa kvällen om man vill. Helt efter tycke och smak!
Kram Malin
Stolt mamma till Jonatan, en härlig 7-sovare född 29 aug 2005 (kurad mars 2005) och SM-lillebror Isak, född 26 feb 2008 (kurad aug 2008)
och minibror Linus, född 14 mars 2013
och minibror Linus, född 14 mars 2013
Och vi ändrar bara, tjoff!, allt på en gång! Här hemma har det funkat jättebra, det är ingen som har protesterat, varken liten eller stor.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Funderar också lite på detta, om man ändrar i tjoff-stil. När ändrar man då? Om hon ska sova 19 ska jag vänta en timme till (hon kommer vara jääättetrött tror jag) eller ska jag väcka en timme senare på morgonen (vet inte vad som skulle hända, hon ligger och väntar om hon vaknat)...
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Vintertid,
då ska ju utemöblerna in vilket borde betyda att klockan ställs tillbaka en timme.
Här har man ju lite valmöjligheter, antingen knycker man en timme av sömnen eller så får de sova en timme extra.
Ex. lägger som vanligt kl. 19.00 på kvällen, klockan ställs om på natten och så väcker man kl 7.00 (kl. 6.00) eller så lägger man redan kl. 18 på kvällen och väcker kl. 7.00 (kl. 6,00)
Efter ett par dagar sitter de nya tiderna som smäck i kroppen på de små, ge det lite tid och gör inte så stor sak av det hela är mitt tips.
Kram Susan
Här har man ju lite valmöjligheter, antingen knycker man en timme av sömnen eller så får de sova en timme extra.
Ex. lägger som vanligt kl. 19.00 på kvällen, klockan ställs om på natten och så väcker man kl 7.00 (kl. 6.00) eller så lägger man redan kl. 18 på kvällen och väcker kl. 7.00 (kl. 6,00)
Efter ett par dagar sitter de nya tiderna som smäck i kroppen på de små, ge det lite tid och gör inte så stor sak av det hela är mitt tips.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Här hemma har vi också alltid bytt tid rakt av och inte funderat så mycket mer på det. Kanske blir det lite tidig morgon första morgonen och då kan man ju lägga på lite sömn under dagen.
Efter några få dagar sitter nya tiden som sagt.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader